English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد

اکران ۱۲ فیلم سینمایی در جشنواره فجر امسال در رشت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از اکران 12 فیلم سینمایی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

اکران 12 فیلم سینمایی در جشنواره فجر امسال در رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فیروز فاضلی ظهر امروز در نشست خبری سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر مهمترین رویداد سینمایی کشور است و امسال به صورت همزمان نیز فیلمهای فجر در گیلان اکران می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 12فیلم سینمایی از تاریخ 14تا22بهمن در سینما میرزاکوچک خان رشت اکران می شود افزود: فیلم فیل شاه در بخش کودک و نوجوان که کاندید سودای سیمرغ هست نیز در رشت اکران میشود.

وی اسامی فیلم های قابل اکران در گیلان را برشمرد و عنوان داشت: فیلم جشن دلتنگی، های لایت، مصادره، اتاق تاریک، عرق سرد، تنگه ابو قرید، لاتاری، کامیون، شعله ور، امپراطور جهنم، سرو زیر اب، فیل شاه از جمله فیلمهای قابل اکران در جشنواره فیلم فجر در گیلان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از حضور عوامل فیلم سینمایی جشن دلتنگی در مراسم افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در استان خبر داد و گفت: مراسم افتتاحیه روز جمعه 13بهمن ساعت 18:30، عصر در مجتمع خاتم الانبیا (ص)، رشت برگزار می شود.

جشنواره فیلم فجر رشت

فروش آن لاین بلیت های جشنواره از طریق سایت هفت ساز

به گفته وی، فروش آن لاین بلیت های جشنواره از طریق سایت هفت ساز نیز امکان پذیر و قیمت بلیت برای هر نفر، 10هزار تومان درنظر گرفته شده است.

فاضلی در ادامه با اشاره به وضعیت سینماها در استان تصریح کرد:در سطح گیلان، 9سالن سینما فعال و سه سالن غیر فعال با ظرفیت بالا بر 5هزار صندلی وجود دارد.

این مسوول خاطر نشان کرد: در نه ماهه نخست امسال 79فیلم در استان اکران شد و بالغ بر 95هزار نفر این فیلمها را به تماشا نشستند.

فاضلی تعداد آموزشگاه های آزاد سینمایی در گیلان را 11اموزشگاه عنوان کرد که تعداد 360هنرجو در آنها مشغول آموزش هستند.

وی یادآور شد: امسال در گیلان مجوز تأسیس سه اموزشگاه آزاد سینمایی دیگر نیز صادر شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همچنین از اجرای طرح سینما سلام در گیلان خبر دا د و گفت: سینما سلام طرحی ست که در شهرستانهای فاقد سینما در استان اجرا شده و تاکنون در آستانه اشرفیه، صومعه سرا و لنگرود مورد استقبال خوب علاقمندان واقع شده است.

وی با اشاره به فعالیت هنرجویان انجمن سینمای جوان در گیلان خاطر نشان کرد: تعداد 337نفر هنرجو در انجمن مذکور در استان فعالیت می کنند و تاکنون 85 فیلم کوتاه در این انجمن تولید شده است.

وی در ادامه توجه به تئاتر فجر، فرهنگ سازی توسط رسانه ها در جامعه پیرامون شناساندن جایگاه هنر به ویژه نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم باید بدانند که وقت و عمری و هزینه هایی که در فضای مجازی صرف میکنند باید صرف گسترش و رشد هنر و فرهنگ سرزمین خود کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه