English

دبیر جشنواره فیلم فجر:

امسال جشنواره فیلم فجر دارای دو محور اصلی است/باید تفاوتی بین جشنواره فجر و سینماحقیقت ایجاد می کردیم

دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: سینمای ایران در طول این روزها ادای دینی به انقلاب می کند. امسال به غیر از تهران در 31 استان شور و حال جشنواره سینمایی برقرار شده است.

امسال جشنواره فیلم فجر دارای دو محور اصلی است/باید تفاوتی بین جشنواره فجر و سینماحقیقت ایجاد می کردیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری موج، نشست خبری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر با حضور ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی و اصحاب رسانه صبح امروز سه‌شنبه دهم بهمن ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد

دبیر جشنواره در ابتدای صحبت‌هایش از زحمات اصحاب رسانه و حمایتشان از جشنواره تشکر کرد.

داروغه زاده گفت: جشنواره فیلم فجر  دارای دو محور اصلی شامل بخش رقابتی و  جشن سینمای ایران در ایام مبارک دهه فجر است و در امسال سعی بر این بود که هر دو بخش باشکوه تر برگزار شود.

وی گفت: ما در بخش رقابتی پیش از اعلام آیین‌نامه پیشنهاداتی داشتیم یکی از آن ها حذف سیمرغ های بخش فنی بود که شورای سیست گذاری جشنواره با آن مخالفت کردند. ما امسال در بخش رقابت اصلی سعی بر تغییرات حداقلی داشتیم و تغییرات کوچکی ایجاد کردیم   که یکی از آن‌ها کم کردن تعداد فیلم‌های بخش مسابقه بود.

دبیر جشنواره ادامه داد: یکی از مشکلات سال‌های گذشته تعداد بالای فیلم‌های بخش مسابقه بود که در داوری ها تاثیرگذار بود و امسال به این دلیل، تعداد آثار، کاهش یافت.

تغییر دیگر بخش فیلم کوتاه داستانی بود که امسال پس از مشورت با متولیان فیلم کوتاه به سیمرغ های جشنواره اضافه شد. همچنین هیات داوران یک فیلم کوتاه را به عنوان فیلم برتر داستان انتخاب خواهند کرد.

داروغه زاده با بیان این مطلب که باید تفاوتی بین جشنواره فجر و سینماحقیقت ایجاد می کردیم درباره فیلم های مستند گفت: دو فیلم داستانی مستند را امسال اکران خواهیم کرد و مورد داوری قرار خواهیم داد. ما در بخش مستند پیشرفت های بسیاری داشتیم و این دو فیلم مستند از بسیاری فیلم های داستانی جذاب تر و حرفه ای تر هستند.

او گفت: امسال برای نخستین بار فیلم انیمیشن را در بخش رقابتی نمایش خواهیم داد.سیمرغ فیلم‌های اول و سیمرغ هنر تجربه دیگر سیمرغ های امسال هستند.

هیات انتخاب امسال به طور مستقل عمل کردند و بلافاصله انتخاب هایشان را با حشور اصحاب رسانه اعلام کردند. امیدواریم تا پایان جشنواره اجحاف در حق هیچ فیلمی نشود.

سینمای ایران در طول این روزها ادای دینی به انقلاب می کند

داروغه زاده اظهار داشت: سینمای ایران در طول این روزها ادای دینی به انقلاب می کند. امسال به غیر از تهران در 31 استان شور و حال جشنواره سینمایی برقرار شده است..‌. همچنین برای مدارس در تمامی مقاطع به طور رایگان نمایش فیلم های کودک و نوجوان در سانس صبح خواهیم داشت. روز اول اکران در استان ها با حضور عوامل فیلم ها انجام خواهد شد و سعی مان بر این است که یک جشن سینمایی را در سطح کشور پرشورتر از سال‌های گذشته داشته باشیم.

ما امسال در افتتاحیه سه مراسم بزرگداشت و یک نکوداشت خواهیم داشت. امیدواریم برای مرحوم علی معلم که در طول سالیان در بخش‌های مختلف جشنواره حضور داشتند نکوداشت شایسته ای را برگزار کنیم.

دبیر جشنواره گفت: سالن اختصاصی رسانه‌ها یکی از بحث‌های همیشگی جشنواره بود که  در این سالن به غیر از عوامل فیلم‌ها مهمان دیگری حضور ندارند در زمانیکه برج میلاد افتتاح شد همه در آنجا جمع می‌شدند و تفکیکی صورت نمیگرفت اما در طول سالیان کثرت افراد و ازدحام جمعیت موجب اختلال در کار حرفه‌ای رسانه‌ها می‌شد. امسال در پردیس سینمایی باغ کتاب با پنج سالن پذیرای دیگر مهمان‌ها خواهیم بود و هر شب دو سانس نمایش خواهیم داشت.

این تغییرات برای ما نیز سختی‌های داشت و سعی مان بر این بود که بحث‌های رفاهی را انجام دهیم و از اصحاب رسانه نیز می خواهم به اختصاصی بودن این محفل کمک کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه