English

جانشین فرمانده ناجا خبر داد

افزایش ۵۰ درصدی کشفیات قاچاق در کشور

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه قاچاق ضربه سختی به زیرساخت‌های اقتصادی کشور وارد می کند، گفت: پلیس تمام تلاش خود را بر روی باندهای بزرگ قاچاق متمرکز کرده و امسال نسبت به سال گذشته کشفیات قاچاق ۵۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۵۰ درصدی کشفیات قاچاق در کشور

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، به نقل از پایگاه خبری پلیس، اسکندر مومنی در دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه میانگین جرایم نسبت به سال گذشته بهتر شده است، اظهار کرد: در سال جاری ترکیب جرائم مهم و خشن در کشور کاهش داشته البته در جرایم خرد سه درصد افزایش داشته‌ایم اما مجموعاً شرایط امنیتی نسبت به سال گذشته بهتر بوده است.

وی گفت: همه اذعان دارند محیط پیرامونی ایران ناامنی صادر می‌کنند به ویژه قاچاق مواد مخدر در مرزهای شرقی که بحمدالله با حضور گسترده پلیس در نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها جرایم کنترل و امنیت قابل قبولی برقرار شده است.

مومنی افزود: در حوادث رانندگی با وجود 7 میلیون خودرو در سال‌های 84 و 85 حدود 28 هزار نفر در تصادفات کشته می‌شوند، این در حالی است که امروز با 19 میلیون خودرو، کشته‌های رانندگی به کمتر از 16 هزار نفر رسیده، البته این آمار کمی نیست، باید تلاش کنیم تا با افزایش فرهنگ رانندگی،ایمنی بهتر خودروها، جاده‌ها و سرعت در امداد و نجات این آمار به حداقل ممکن برسد.

وی سپس به مأموریت اربعین در سال جاری اشاره کرد و گفت: در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که حدود 3 میلیون نفر از 3 دروازه مرزی کشور طی مدتی خاص به سلامت عبور کرده و بازگردند.

جانشین فرمانده ناجا افزود: هیچ گاه نیروی انتظامی بدون کار نیست مانند زلزله اخیر در کرمانشاه که پلیس کشور با همه توان وارد شد، البته برخی همکاران و خانواده‌های شان در آنجا آسیب دیدند اما بلافاصله از سراسر کشور و از استان‌های همجوار به استان کرمانشاه نیرو اعزام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر کشفیات پلیس نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته اما کافی نیست و باید در حوزه پیشگیری تلاش بیشتری داشت، تصریح کرد: خانواده‌ها و مدارس باید به این حوزه توجه داشته تا فرزندان شان به مواد مخدر کشیده نشوند و پلیس با تمام توان در حال مقابله بوده و در این رابطه شهدای زیادی تقدیم نظام اسلامی کرده است.

مومنی با بیان اینکه قاچاق ضربه سختی به زیرساخت‌های اقتصادی کشور و حوزه‌های کسب و کار و تولید ملی وارد می‌کند، افزود: پلیس تمام تلاش خود را بر روی باندهای بزرگ قاچاق متمرکز کرده و امسال نسبت به سال گذشته کشفیات قاچاق ۵۰ درصد افزایش داشته و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۹۰ درصد افزایش داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه از تشکیل پلیس گمرک خبر داد و گفت: طی درخواست فرمانده نیروی انتظامی به ستاد کل نیروهای مسلح این مهم ابلاغ و به‌زودی شاهد تشکیل پلیس گمرک خواهیم بود تا با حضور نیروی انتظامی در مبادی رسمی کنترل بیشتری انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی