English

رییس کل دادگستری استان گیلان خبر داد؛

تشکیل ستاد استانی صبر در دادگستری کل استان گیلان

ستاد استانی صبر به همت معاونت فرهنگی دادگستری گیلان و به ریاست احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری استان و با حضور جمعی از مدیران دستگاه های عضو این ستاد تشکیل شد.

تشکیل ستاد استانی صبر در دادگستری کل استان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد سیاوش پور رییس کل دادگستری استان در آغاز سخنان خود در این نشست ضمن اشاره به اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به بیان گستره وظایف قوه قضاییه پرداخت و از ورود سالانه 500 هزار پرونده به چرخه رسیدگی دستگاه قضایی استان خبر داد.

سیاوش پور با انتقاد از حجم کثیر پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، آن را معلول معضلات و مشکلات جامعه دانست و عنوان نمود: این حجم از دعاوی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.

این مقام ارشد قضایی از پالایش مستمر پرونده های قضایی در کشور خبر داد و افزود: سالانه پرونده های قضایی از لحاظ فراوانی، عناوین و موضوعات و سایر شاخص های آماری تجزیه و تحلیل می شوند و در اختیار مراجع تصمیم ساز قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه فراوانی جرایم گویای معضلات جامعه است که باید ریشه یابی شوند اعلام نمود: در استان گیلان، ایراد ضرب و جرح عمدی و نزاع های فردی و گروهی بیشترین تعداد پرونده را به خود اختصاص داده است.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به رشد 8 درصدی تعداد پرونده ها در سال بر لزوم توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرایم تاکید نمود و عنوان کرد: دستگاه قضایی با تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، با ورود به موضوعات آسیب زای جامعه نسبت به اصلاح نابسامانی ها در راستای کاهش جرایم تلاش می کند.

سیاوش پور در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از تشکیل ستاد استانی صبر توسط معاونت فرهنگی دادگستری گیلان، عنوان این ستاد را برگرفته از 3 واژه صلح، بخشایش و رضایت معرفی کرد و بیان نمود: اعضای این ستاد با ارایه راهکارهای موثر موجبات ترغیب مردم به این موکد دین مبین اسلام را فراهم کنند.

رییس شورای قضایی استان در پایان اظهار امیدواری نمود تا همه مسوولان با مشارکت در این ستاد، اقدامات کارسازی را به منظور ترویج فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت در میان مردم به انجام رسانده و این مهم را در میان آحاد جامعه نهادینه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه