English

رئیس کل دادگستری گیلان:

دستگاه قضایی استان تمایلی به توقیف و بستن هیچ روزنامه و نشریه ای ندارد

رئیس کل دادگستری گیلان در این نشست با بیان اینکه دستگاه قضایی استان تمایلی به توقیف و بستن هیچ روزنامه و نشریه ای ندارد از همه اعضای هیات منصفه مطبوعات خواست تا با تدبیر به موضوع های مختلف ورود کنند.

دستگاه قضایی استان تمایلی به توقیف و بستن هیچ روزنامه و نشریه ای ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، احمد سیاوش پور ضمن خوشامد به اعضا از حضور و قبول مسئولیت آنان در هیات منصفه مطبوعات استان سپاسگزاری کرد.

وی مطبوعات و رسانه ها را از ارکان بسیار مهم جامعه برشمرد و از آنان به عنوان متولیان فرهنگی یاد کرد که در پیشبرد و توسعه کشور نقش بسزایی دارند.

 سیاوش پور نقد مسائل را در راستای آزادی بیان و از محسنات نظام اسلامی دانست و عنوان نمود: نظرهای مردم با انتقال از مجرای رسانه هاست که به گوش مسئولین رسیده و اثرگذارتر خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان انعکاس ایرادات و نقد اوضاع در رسانه ها را امری مبارک خواند و گفت: انباشت معضلات و عدم بیان مشکلات از زبان مردم سبب ایجاد نارضایتی و بروز بحران ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ها سبب ارتقا فهم و آگاهی عمومی در جامعه می شود بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز فضای باز رسانه ای در جامعه ما حکمفرماست.

احمد سیاوش پور اخلاق، عرف، عقاید غالب جامعه و حقوق افراد و حریم شخصی آنان را از مواردی برشمرد که باید توسط مطبوعات و رسانه ها به دقت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان در عرصه رسانه در جایگاه مناسبی در کشور قرار دارد عنوان کرد: رسانه ها باید به کیفیت مطالب و غنای محتوا توجه بیشتری نشان دهند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به فراوانی جرائم در استان گیلان، نقش رسانه ها را در پیشگیری و کاهش این جرائم یادآور شد و گفت: رسانه ها می توانند با آموزش های همگانی گام های بزرگی در این راستا بردارند.

سیاوش پور گفت: هیأت منصفه، نماینده افکار عمومی از اقشار مختلف جامعه است و جامعه از رسانه انتظار دارد تا در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد و این فلسفه تشکیل هیات منصفه مطبوعات است.

رئیس کل دادگستری استان از همه اعضای هیات منصفه مطبوعات خواست تا با تدبیر به موضوع های مختلف ورود کنند و گفت: دستگاه قضایی استان تمایلی به توقیف و بستن هیچ روزنامه و نشریه ای ندارد و هر اندازه که در این زمینه با تدبیر عمل کنیم به آرامش جامعه کمک کرده و مردم را به آینده امیدوارتر کرده ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه