English

تجلیل از ۴۰ پژوهشگر برتر دانش آموز و فرهنگی استان گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان آسیب شناسی حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش را از اهداف استراتژیک آموزش و پرورش استان معرفی کرد و گفت: نسل امروز با شیوه‌های فکری و علمی در حال فعالیت است

تجلیل از 40 پژوهشگر برتر دانش آموز و فرهنگی استان گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مهدی حاجتی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانش‌آموز و فرهنگی استان با بیان اینکه اهداف آموزش و پرورش بر اساس اسناد بالادستی در افق 1404 مشخص شده است عنوان داشت: اسنادی مانند سیاست‌های ابلاغی مقام‌معظم رهبری و سندتحول بنیادین بیان کننده این اهداف هستند.

وی با تاکید بر لزوم تعریف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مسیر اندیشه و تفکر خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیروی انسانی نقشی تعیین کننده و اثرگذار در آموزش و پرورش گیلان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره  بر لزوم هماهنگی استراتژی‌های سازمانی و منابع انسانی تصریح کرد: باید بررسی‌های لازم در راستای ایجاد تناسب میان این دو عامل انجام شود تا بتوانیم با نیروی انسانی موجود به اهداف سازمانی خود برسیم .

حاجتی  آسیب شناسی حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش را از اهداف استراتژیک آموزش و پرورش استان گیلان دانست  و افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که نسل امروز با شیوه‌های فکری و علمی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه شکوفا کردن استعداد دانش‌آموزان وظیفه آموزش و پرورش است تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ پژوهش محوری را در میان دانش‌آموزان گسترش داده و بستر مناسب برای فعالیتشان را ایجاد کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اهمیت نیروی انسانی ، خاطرنشان کرد: باید دیدگاه‌های قدیمی را دور کنیم و باور کنیم که سرمایه‌ها و ثروت‌های اصلی کشور نیروی‌های انسانی هستند.

حاجتی  مدرسه را بستری برای شکوفایی دانش‌آموزان معرفی کرد و گفت: در پاره‌ای از اوقات سرعت رشد پژوهش در میان دانش‌آموزان کاهش پیدا می‌کند اما ما موظفیم ابزار سرعت بخشیدن امر پژوهش را در اختیار آنان بگذاریم.

وی  با تاکید بر اینکه متاسفانه منابع تخصیص داده شده به حوزه تحقیق و پژوهش ناچیز است خاطرنشان کرد: منابع تخصیص داده شده پاسخگوی نیاز پژوهشگران نیست و باید برای تامین منابع اقتصادی در حوزه تحقیقات فکری شود.

در پایان این مراسم از  40  پژوهشگر برتر  برگزیده کشوری و استانی قدردانی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه