English

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد

رتبه دوم استان در جذب اولیای بی سواد در کشور

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: استان گیلان با جذب 750 اولیای بی سواد رتبه دوم کشور را از آنِ خود کرده است.

رتبه دوم استان در جذب اولیای بی سواد در کشور

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مهدی حاجتی با حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش کیاشهر گفت: استان گیلان در زمینه ریشه کنی بی سوادی گام های بسیار موثری برداشته است بطوریکه بر اساس حجم ابلاغی سازمان سوادآموزی، 2 / 94 درصد افراد واجد شرایط زیر پوشش برنامه های سوادآموزی قرار دارند.

وی با اشاره به گستره وسیع مخاطبان در آموزش و پرورش یادآور شد: بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت در کشور ظرفیت بالایی در جذب مشارکت های مردمی و دستگاه های مختلف دارد و همه باید برای تحقق اهداف آموزش و پرورش تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با تجهیز مدارس به سامانه های هوشمند و همچنین تسهیل در اجرای طرح های پژوهشی توسط دانش آموزان، علم آموزی را در فراگیران نهادینه کنیم. حاجتی با اشاره به استانی شدن بودجه آموزش و پرورش در سال آینده، بر استفاده از قابلیت های نمایندگان مجلس، ائمه محترم جمعه و همچنین استاندار در جذب منابع بیشتر تأکید کرد.

قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با اشاره به انتظارات مردم از آموزش و پرورش گفت: استفاده از قابلیت خیرین و همچنین ظرفیت بنیاد برکت در ساخت مدارس ضروری است.

مقدم، مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان هم در این جلسه گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و باید در ساخت و نگهداری فضاهای آموزش و پرورش باید از مشارکت های مردمی بهره مند شویم.

حیدری فرماندار آستانه اشرفیه نیز در این برنامه با اشاره به نقش آموزش و پرورش در توسعه پایدار گفت: سنگ بنای قانون مندی و وجدان کاری در آموزش و پرورش نهاده  می شود و بسیاری از مسائل زیست محیطی و ترافیک باید  در کودکی آموزش داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی امام جمعه کیاشهر هم در این جلسه بر ضرورت اقامه نماز جماعت در مدارس و همچنین ارائه آموزش های پژوهش محور به دانش آموزان تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه