English

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

طرح جامع ذات باری‌تعالی در ۶ لایه ترسیم شده است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره لایه‌های طرح جامع ذات باری‌تعالی گفت: این طرح در ۶ لایه جهان بینی، مبانی و اصول، نظام مدیریت و قانون‌گذاری، قواعد کلی حاکم بر اراده انسان، قواعد زندگی در شهر و محیط خانه و خانواده ترسیم شده است.

طرح جامع ذات باری‌تعالی در ۶ لایه ترسیم شده است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حجت‌الاسلام علی سعیدی در دومین همایش ملی علمی و پژوهشی نماز، ولایت و مسجد در فرهنگ رضوی، اظهار داشت: تداوم و استمرار بعثت در قالب پیروی از امامت است و امامت مجرای تحقق ولایت الهی، مجرای تحقق اهداف ترسیم شده در نبوی و مجرای تحقق اهداف و آرمان‌های بعثت بوده است.

وی افزود: به فرموده امام علی(ع) ذریه و تحقق تمامی شروط در تحقق لااله‌الاالله است و پوشش‌دهنده تمام زمان‌ها و مکان‌هایی که انسان است بوده و پیامبر اکرم(ص) رحمه‌للعالمین هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر بررسی‌ای درست نسبت به جوامع داشته باشیم با نارسایی‌هایی مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: علت آن در اجرای نادرست طرح‌ها و برنامه‌های ترسیم شده بوده است و اصل طرح‌ها دارای اشکال نبوده است‌.

سعیدی با اشاره لایه‌های طرح جامع ذات باری‌تعالی، تصریح کرد: این طرح در ۶ لایه جهان بینی، مبانی و اصول، نظام مدیریت و قانون‌گذاری، قواعد کلی حاکم بر اراده انسان، قواعد زندگی در شهر و محیط خانه و خانواده ترسیم شده است و بین عمل و آخرت رابطه‌ای عینی وجود دارد و پیوستگی‌های زیادی هم در حوزه‌های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه قواعد کلی در حق و باطل و بدی‌ها و خوبی‌ها تدوین شده است، تاکید کرد: در این رابطه ۳۰ تفاوت میان جوامع اسلامی و اروپایی شناسایی شده است از جمله این قواعد به می‌توان به حلال‌ها و حرام‌ها، پاک‌ها و ناپاک‌ها، هنجارها و ناهنجارها و غیره اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: نظام آموزش و پرورش اگر می‌خواهد در راستای مسیر الهی گام بردارد باید سازوکار خود را تغییر دهد و مدرسه هم باید در جمع وحدت میان حوزه و دانشگاه بپیوندد و اردوهای مختلط، درس‌های همراه با رقص، عدم تفکیک‌های جنسیتی، تغذیه، پوشش و سبک زندگی نامناسب و ساخت و کار مهندسی و آموزشی غربی و سکولاری از جمله مشکلات این حوزه بوده است و مشکل اصلی در سیستم و نظام برنامه‌ریزی بوده است و اگر در سفره جهان‌بینی دیده نشود بدان معنا است که توجهی به این امر بسیار مهم نشده است.

سعیدی گفت: امروز یک سبک زندگی تلفیقی در جامعه رواج یافته که هرگز مورد تاکید مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان نبوده و نیست و در این نوع سبک مواردی که برای فرد اجراکننده منفعت داشته گلچین شده است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر گروهی باید روی دو گروه سنی نوجوان و جوان کار کرد، افزود: یک سخنران مومن، دورنگر، خوش‌بیان و باسلیقه و آگاه به اوضاع و شرایط سیاسی روز می‌تواند قلب‌های نوجوانان و جوانان را با نورانیت مکتب اسلام و انقلاب اسلامی صیقل دهد؛ بنابراین نوجوانان و جوانان هر مسجد می‌توانند با همفکری روحانی مسجد و سایر افراد مومن و با تجربه و دعوت از سخنرانان و شخصیت‌های شاخص دینی، علمی و پژوهشی، از دانش و علم آن‌ها بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه