English

فرماندار لاهیجان:

موفقیت کشورهای توسعه یافته بر محور آموزش پایه برنامه ریزی شده است

فرماندار لاهیجان گفت: موفقیت کشورهای توسعه یافته بر محور آموزش از پایه برنامه ریزی شده است و ماهم باید در سیر حرکتی خود در مسیر توسعه، آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم.

موفقیت کشورهای توسعه یافته بر محور آموزش پایه برنامه ریزی شده است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید محمد احمدی در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان افزود: برای اینکه جلسات موثر و نتیجه بخش باشد باید مصوباتی که در جلسات مصوب می شود دستگاه های متولی گزارش عملکرد و اقدامات انجام داده را به دبیرخانه انجمن اعلام کنند تا برگزاری جلسات پرمحتوا و کاربردی باشد.

وی اظهار داشت: باتوجه به اهمیت مباحث مربوط به کتاب و کتابخوانی مسئولان حاضر در جلسه در صورت اعلام قول و یا مساعدت حتما بایستی برای اجرایی شدن آن اقدام کنند.

 احمدی به دستورالعمل استاندار گیلان مبنی بر تدوین برنامه 5 ساله با برش یکساله دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: در راستای رسیدن به هدف چشم انداز، اداره کتابخانه های عمومی وضعیت سرانه کتاب و کتابخوانی را مشخص و برای آینده برنامه ای مدون تدوین نماید تا کتاب همچون مایحتاج غذایی در سبد خانوار قرار بگیرد.

وی گفت: علاوه بر خانه که خانواده ها باید فرهنگ مطالعه را تقویت کنند در محیطهای اداری و مکانهای پر رفت و آمد باید کتابخانه هایی ایجاد شود تا مراجعه کنندگان از فرصتها استفاده کرده و حتی برای لحظه های اندک به مطالعه بپردازند و ایجاد ایستگاه کتاب در فرمانداری نیز به همین منظور می باشد که اداره کتابخانه ها باید در انتخاب کتاب در این ایستگاه ها کارشناسانه عمل کند.

فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه ارتقای سطح کتابخوانی و کتابخانه های عمومی نیازمند به یک همت از سوی تمامی مدیران دارد ابراز کرد: مدیران میبایست بیشتر به کتابخانه های عمومی سرکشی داشته باشند و وضعیت کتابخانه ها را از نزدیک مشاهده نمایند و در جهت بهبود و رفع مشکلات آنها همراهی و همکاری با اداره کتابخانه های عمومی شهرستان داشته باشند.

فرماندار لاهیجان درخاتمه عوامل موثردر ارتقاء سرانه مطالعه در کشور را تشریح وافزود: مدرسه، خانواده، اجتماع، فرد و کتابخانه میتواند نقش بسزایی در بالا بردن سطح مطالعه ایفا کند و اگر این 5 مورد باهم زنجیره ای عمل کنند، هم کفیت و هم کمیت مطالعه در بین مردم بیشتر میشود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه