English

کنسرت مجید درخشانی در گیلان برگزار شد

مجید درخشانی آهنگساز و نوازنده‌ برجسته‌ تار کشورمان، امشب در مجتمع فرهنگی - هنری خاتم‌الانبیاء رشت میزبان علاقمندان به هنر موسیقی ایرانی شد.

کنسرت مجید درخشانی در گیلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، در این کنسرت، اشکان کمانگری به عنوان خواننده و نوازندگانی همچون شاهو عندلیبی نی، شهرام منظمی سنتور، امین گلستانی عود، مهرداد ناصحی کمانچه و قیچک، علیرضا دریایی کمانچه، شهاب آذین مهر تار، آرش عزیزی تار، کامران یعقوبی تمبک، سام خواجه وند دف حضور دارند.

این آهنگساز و نوازنده برجسته‌ تار هفته‌ گذشته در جنوب ایران با همراهی گروه موسیقی ارگان که از نوازندگان شهرهای جنوبی ایران هستند، کنسرت‌های غبار را اجرا و علاوه بر استقبال مخاطبان جنوب ایران، نشان تقدیر توسط فرماندار ماهشهر را دریافت کرد.

کنسرت موسیقی ایرانی به سرپرستی مجید درخشانی، 16 و 17 آذرماه جاری در دو سانس 19 و 21 در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

آلبوم خروش با صدای مجتبی عسگری از آخرین آثار انتشار یافته درخشانی است؛ تصنیف سوختن با شعر هوشنگ ابتهاج، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف مست شب رو با شعر مهرداد اوستا و حمید حاجی‌زاده، ساز و آواز با شعر هوشنگ ابتهاج، تصنیف آیینه‌ام با شعر علیرضا بدیع، ساز و آواز مثنوی با شعر مولوی، خروش، دونوازی یسنای و تار و تصنیف ناپیدا با شعر عطار نیشابوری تعدادی از قطعات آلبوم خروش که مجموعه‌ای از ارکستر زهی و سازهای سنتی ایرانی دیگر آثار مجید درخشانی است.

درخشانی از شاگردان محمدرضا لطفی و اعضای اولیه گروه شیداست. او آلبوم بچه‌ها بهار را با حسین علیزاده و آلبوم قاصدک را با صدای اخوان ثالث در دهه 1360 منتشر کرد. همچنین در سال 1375 محمدرضا شجریان را به عنوان آهنگساز و نوازنده تار در آلبوم در خیال همراهی کرد. او در سال 1384، پس از 21 سال، به ایران بازگشت و گروه خورشید را بنیان گذاشت و به همراه این گروه 15 کنسرت در تهران و شهرستان‌ها و چین و فرانسه انجام داد. همچنین آلبوم‌هایی چون من طربم، بیدار دلان، فصل باران، ترنجستان، از بودن و سرودن و آسمانه را منتشر کرد.

درخشانی در تابستان 1386 به همراه گروه خود و دو گروه از تاجیکستان و افغانستان، به مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد مولانا، کنسرت‌هایی در یونسکو در پاریس اجرا کرد. او از سال 1385، محمدرضا شجریان و گروه آوا را در کنسرت‌های اروپا، آمریکا و ایران همراهی کرد. در این دوران دو اثر به نام‌های غوغای عشق‌بازان و کنسرت محمدرضا شجریان و گروه آوا اجرا و به بازار عرضه شدند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه