English

مدیرعامل آبفاروستایی هرمزگان خبر داد

بهره برداری از سه دستگاه آب شیرین کن در غرب هرمزگان

مدیرعامل آبفاروستایی هرمزگان از بهره برداری از سه دستگاه آب شیرین کن روستایی در غرب هرمزگان تا پایان امسال خبر داد.

بهره برداری از سه دستگاه آب شیرین کن در غرب هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از آب و فاضلاب روستایی هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور عنوان کرد: این سه آب شیرین کن در غرب استان و در سه روستای بستانه، شناس و مجتمع دژگان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه؛ این آب شیرین کن ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است، گفت: آب شیرین کن روستای شناس با ظرفیت تولیدی 800 متر مکعب چهار روستا را با جمعیتی بالغ بر سه هزار و 827 نفر تحت پوشش قرار می دهد.

این مقام مسوول تصریح کرد: آب شیرین کن بستانه با ظرفیت تولیدی 600 متر مکعب جهت ابرسانی به یک روستا با جمعیتی بالغ بر دو هزار و 671 نفر به بهره برداری میرسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در خصوص آب شیرین کن مجتمه دژگان نیز عنوان کرد: آب شیرین کن مجتمع دژگان با ظرفیت دو هزار و 300 متر مکعب، 35 روستای این مجتمع با جمعیتی معادل 12 هزار و 400 نفر را تحت پوشش قرار میدهد.

مهندس حمزه پور خاطرنشان ساخت: میزان اعتبار آب شیرین کن شناس 25 میلیارد ریال،  بستانه 20 میلیارد ریال و مجتمع دژگان 80 میلیلارد ریال بوده که در دهه فجر جاری به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: دلیل محدودیت شدید منابع اب شیرین در هرمزگان و به ویژه در غرب استان استفاده از پتانسیل آب دریا و اب های شور با تکنولوژی شیرین سازی از طریق ابشیرینکن ها راهبرد و استراتژی های این شرکت در تامین آب روستاهای استان است.

مهندس حمزه پور توضیح داد: در حال حاضر 18سایت ابشیرینکن جهت آبرسانی به   191 روستا با ظرفیت 30050 مترمکعب در شبانه روز (11 میلیون مترمکعب در سال) در حال بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب روستایی هرمزگان افزود: 10 سایت دیگر نیز جهت ابرسانی به 139روستا با ظرفیت14200مترمکعب در شبانه روز(5/2 میلیون مترمکعب در سال) در حال ساخت است.

مهندس حمزه پور خاطرنشان ساخت: تا کنون جهت آبشیرینکن های در حال بهره برداری بالغ بر 1500 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: همچنین آب شیرین کن های در دست احداث (تعداد 10 سایت) نیز با سرمایه ای بالغ بر 500 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی در حال اجرا است که طی سالج اری و سال آینده به بهره برداری می رسد و وارد مرحله تولید بیش از 5 میلیون مترمکعب آبشیرینکن جهت تامین آب آشامیدنی بیش از 100 روستا خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه