English

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد

کاهش هزینه و تسریع در روند صحیح درمان با تقویت نظام ارجاع

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از و وضعیت مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت منطقه غرب استان تصریح کرد: تقویت نظام ارجاع باعث کاهش هزینه و تسریع در روند صحیح درمان بیمار می شود.

کاهش هزینه و تسریع در روند صحیح درمان با تقویت نظام ارجاع

به گزارش خبرگزاری موج، سید حسین داودی با اشاره به اهمیت مراقبت های قبل از بارداری، انجام زایمان طبیعی و مراقبت های کودکان یک تا پنج سال گفت: اساس کار دانشگاه در ابتدا شناسایی خانواده هایی است که تصمیم به فرزندآوری دارند و در تلاش هستیم که این بانوان از 3 ماه قبل از بارداری ، شناسایی شده و تحت پوشش مراقبتهای لازم توسط بهورز و مامای مستقر قرار گیرند.

داودی تصریح کرد: کار مهمی که اکنون از غرب استان شروع شده و در حال گسترش است، ایجاد کارت شناسایی در کنار تشکیل پرونده برای وضعیت مادران باردار است.

وی افزود: صدور کارت های شناسایی در سه رنگ مختلف که رنگ سبز نشانگر سلامتی کامل، رنگ زرد نشانه نیاز به مراقبت و رنگ قرمز نشانه وضعیت پرخطر مادر باردار است ، که این مسئله به مراقبین کمک می کند ضمن داشتن آمار دقیق تر و دسته بندی پرونده ها ، مراحل رسیدگی را با سرعت بیشتری انجام دهند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه تاکید کرد: تیم کارشناسی معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرلنگه در طی هفته های اخیر، تمامی تجهیزات، نیروهای انسانی و فضاهای فیزیکی مراکز و خانه های بهداشتی درمانی منطقه بندرلنگه را ارزیابی و هرگونه نواقص احتمالی را گزارش تا نسبت به رفع آن سریعاً اقدام شود.

اعزام تیم تخصصی پزشکی با همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی هرمزگان و ویزیت رایگان ، برنامه ریزی جهت اعزام آمبولانس هوایی برای بیماران اورژانسی و تکمیل تجهیزات آزمایشگاهی در مرکز جامعه سلامت شهید قادری بندرلنگه و مرکز بهداشتی درمانی دژگان و بندر کنگ از مواردی بود که در این سفر مورد بررسی و قابل اجرا در منطقه غرب استان هرمزگان قرار گرفت.

داودی با حضور در منطقه غرب استان هرمزگان، از خانه های بهداشتی درمانی روستاهای کنخ و سیاهتک ، مراکز بهداشتی درمانی دژگان و پدل، مراکز بهداشتی درمانی شهری لمزان ، بندر معلم و همچنین بندرچارک ، مرکز جامعه سلامت شهید قادری بندرلنگه، مرکز کهورت شهرستان، و بیمارستان شهداء شهرستان بندرلنگه بازدید و وضعیت خدمات رسانی در این منطقه را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه