English

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان؛

کارگاه آموزشی۶۰۰ سرگروه آموزشی دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش لرستان برگزار شد

با هدف توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای سرگروه‌های آموزشی دوره دوم متوسطه و در راستای اصلاح و بهبود عملکرد آموزشی و پرورشی دبیران، یک دوره کارگاه آموزشی، توجیهی در مرکز استعدادهای درخشان شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

کارگاه آموزشی600 سرگروه آموزشی دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان در این کارگاه آموزشی با توجه به نقش موثر و سازنده  معلمان در تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: مادامی که اهداف و برنامه های آموزش و پرورش به مدرسه و کلاس درس ورود پیدا نکند و معلم به این برنامه ها باور و اعتقاد پیدا نکند، هیچ توفیقی در ساحت‌های مختلف آموزشی و تربیتی رخ نخواهد داد.

خدانظر دریکوند افزود: اگر بخواهیم منشاء تغییرو تحولات مثبت در دستگاه تعلیم و تربیت بشویم باید در نگرش و نگاه تک تک معلمان تحول ایجاد کنیم و این اراده در همگان نهادینه شود که هیج اتفاقی نخواهد افتاد مگر اینکه ما بخواهیم و برای تغییر مثبت حرکت کنیم .

وی در ادامه به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور اشاره کرد و ادامه داد: ایثار، فداکاری و  حرکات غرور آفرین  دانش آموزان در ابراز همدردی و کمک به زلزله زدگان هم در انسان حسی عاطفی را برمی انگیزدو هم حس غروری را تقویت می‌کند تا ما به عنوان معلم به اثر و نتیجه کار مهم تعلیم و تربیت بیش از گذشته امیدوار شویم.

دریکوند تصریح کرد: آینده کشور، نتیجه و بازده نگاه امروز معلمان ماست و باور دارم  که با وجود معلمانی ساعی و تلاشگر باید به آینده ای روشن امیدوار باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به استعداد بالقوه دانش آموزان و فرهنگیان لرستان اشاره کردو گفت: با توجه به این توانمندی باید جایگاه ما در شاخص های مختلف از جمله کنکور بهتر از این باشد. 

دریکوند به کشورهای توسعه یافته هم اشاره کرد و افزود: این کشورها با وجود مشکلات و شکست های شکننده اراده کردندو با تغییر نگاه و فرهنگ عمومی  کشور خود را ساختندو از کشورهای صاحب نام و موفق هم پیش افتادند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به مولفه‌های سرگروه‌ها و راهبران آموزشی اشاره کرد و گفت: اقتدار، مقبولیت و  صلاحیت علمی از جمله ویژگی‌هایی است که باید سرگروههای آموزشی به آن مجهز باشند تا بتوانند در مسیر حرکت خود تحول ایجاد کنند.

دریکوند تصریح کرد: باید تلاش کردو وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد تا شاهدی کشوری آباد و بالنده باشیم .  وی در ادامه به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کردو ادامه داد : باید دانش آموزانی را تربیت کنیم تا در کنار دیگران و با هدف خدمت به همنوعان خود زندگی سالمی داشته باشد.

وی نوعدوستی، صداقت، خلاقیت، نوآوری؛ دلسوزی، سعه صدر و متانت را از ویژگی انسان رشدیافته در مکتب تعلیم و تربیت برشمرد و اضافه کرد: آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته توفیقات خوبی کسب کرد که از آن جمله می‌توان به کسب جایگاه نخست جشنواره شهید رجایی، رشد 5پله ای لرستان در میانگین نمرات نهای، رشد 45درصدی درآمدهای اختصاصی اشاره کرد.

دریکوند به نشست های تخصصی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری  در هفته گذشته  ودیدار با  لرستانی های مقیم مرکز در آینده نزدیک اشاره کردو ادامه داد: این نشست‌ها با هدف استفاده از ظرفیت افراد تاثیر گذار برای رفع موانع و مشکلات آموزش و پرورش صورت گرفت .

وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت خیرین قرار شد 60آموزشگاه در مناطق محروم احداث شود .

دریکوند برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز را از جمله دستاوردهای دیگر نشست با جامعه خیرین عنوان کردو ادامه داد: ما تلاش می کنیم تا بستر مناسب را برای تعلیم و تربیت فراهم کنیم و انتظار داریم همکاران هم از تمام توان خود برای جهش علمی و فرهنگی دانش آموزان استفاده کنند.

وی پرسش‌های مستمر را از جمله موارد مهم در ارتقای کیفیت آموزش برشمردو تاکید کرد: باید در دانش آموزان انگیزه ایجاد کنیم تا به دنبال مطالعه برودو خود را با اهداف دروس تطبیق کند.

دریکوند در ادامه به مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها تاکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا دانش آموزان به سمت تولید، اشتغال و کارآفرینی حرکت و منتظر امور و مشاغل خدماتی نباشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه