English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با علما و مبلغین لرستانی مقیم قم دیدار و گفت‌وگو کرد

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جمع علما و مبلغین لرستانی مقیم قم گفت: آینده هر جامعه‌ای را باید در آموزش و پرورش امروز آن جامعه و ارتباط معلم با دانش‌آموز جستجو کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با علما و مبلغین لرستانی مقیم قم دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در این نشست که در دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزارشد، گفت: هر کشور، آئین و مذهبی انسان هدف خود و شاخص‌های آن انسان را مشخص می کند و وظیفه آموزش و پرورش هم تربیت آن انسان هدف است.

وی، شاخص‌های انسان رشد یافته در مکتب آموزش و پرورش هر جامعه را برگرفته از ایدئولوژی و جهان بینی آن جامعه عنوان کردو افزود: در جمهوری اسلامی ایران هم اهداف و سیاست‌های آموزش و پرورش منطبق با سند تحول بنیادین است که هم برگرفته از مبانی دینی است و هم مورد تایید مقام معظم رهبری.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تربیت در سند تحول بنیادین را بر اساس 6ساحت تربیتی عنوان کرد و ادامه داد: در هر ساحت مشخص شده که دانش‌آموز باید در آن حیطه چه ویژگی‌ها و مشخصاتی داشته باشد.

وی در ادامه، مبلغین دینی را به مطالعه سند تحول بنیادین  سفارش کرد و افزود: آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی و حتی خانواده‌ها، آنقدر سرگرم آموزش، تست‌زنی و کنکور دانش‌آموزان شدیم که فراموش کردیم می‌خواهیم پدر، مادر و در مجموعه، یک شهروند مطلوب تربیت کنیم. 

دریکوند ادامه داد: ما فراموش کردیم که این انسان فارغ از شغل و رشته ای که در جامعه خواهد داشت، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که بتواند در کنار سایر افراد جامعه به سلامت زندگی کند.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم انسانی را تربیت کنیم که خودباور و خداباور باشد، اهل دروغ و ریا نباشد، اهل تهمت نباشد، وظایف و حقوق خود را در جامعه بداند، به هویت و فرهنگ خود افتخار کند، بشنود، راحت سخن بگوید، انتقاد پذیر باشد، ظلم ستیز باشد، کارآفرین باشد و سعادت خود را در گرو بودن با جمع و جامعه بداند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، تقوی، تزکیه و رشد را در ارتباط با جامعه معرفی کرد و گفت: در نگاه دینی ما انسان رشد نخواهد کرد مگر، در ارتباط با جامعه و بودن در کنار سایر مردم.

وی تربیت و پرورش این انسان را منوط به تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها برشمرد و تصریح کرد: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد و باید سایر دستگاه‌ها او را در تربیت و تحقق اهداف کمک کنند.

دریکوند تعامل با خانواده و نهادهای فرهنگی را زمینه ساز تربیت مطلوب عنوان کرد و گفت: باید هماهنگی و هم افزایی بین این نهادها تقویت شود و دانش آموز دچار چندگانگی نشود.

وی در ادامه سخنان خود وحدت، اتحاد و انسجام کشور را نعمتی بزرگ عنوان کرد و افزود: ما تنها پرچمدار حکومت تشیع هستیم که توسط دشمنان در معرض تهدیدهای مختلف هم قرار داریم و باید تلاش کنیم با وحدت، برادری و اتحاد به پیشرفت کشور کمک کنیم.

دریکوند راهپیمایی اربعین حسینی را نماد وحدت و همدلی ذکر کرد و گفت: در این مسیر روحانی همه و همه در کنار یکدیگر به هدف واحدی می اندیشندو در راستای آن حرکت می کنند . وی آشنایی خانواده ها را با سبک های فرزند پروری لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: کار فرهنگی دراز مدت  است و باید با متانت و سعه صدر به دنبال اهداف حرکت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، سوال را مقدمه‌ای برای یقین برشمرد و اضافه کرد: باید به شک‌ و شبهه‌های دانش‌آموزان پاسخ دهیم تا این شک‌ها به باور و یقین تبدیل شوند.

وی در پایان تاکید کرد: اتحاد، همدلی، یکانگی، برادری و جلوگیری از تفرقه و دودستگی ما را به اهداف نزدیک‌تر می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه