English

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

باید ورزش و پویایی در وجود دانش آموزان لرستانی نهادینه شود

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پنجمین روز از هفته تربیت بدنی با حضور در آموزشگاه حکمت ناحیه دو شهرستان خرم‌آباد در مراسم نرمش صبحگاهی دانش‌آموزان و مربیان این آموزشگاه شرکت کرد.

باید ورزش و پویایی در وجود دانش آموزان لرستانی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، خدانظر دریکوند در این مراسم که معاون تربیت بدنی و سلامت، مدیر و جمعی از کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه دو نیز حضور داشتند، با تبریک هفته تربیت بدنی،  توسعه ورزش‌های همگانی و استعدادیابی برای ورزش قهرمانی را راهبرد آموزش و پرورش در عرصه تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان عنوان کرد و افزود: بی تحرکی، تغذیه ناسالم و سبک نادرست زندگی، عامل بسیاری از مرگ و میرها در جامعه است.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود تا دانش آموزان در مدارس به نرمش  صبحگاهی، ورزش و تحرک بدنی علاقمند شوند، چراکه ورزش و تحرک، هم باعث شادابی و نشاط آنان می‌شود و هم نقش موثری در فرایند یادگیری آنان خواهد داشت.  

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به فعالیت‌های آموزش و پرورش در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای با رویکرد مدرسه محوری در 905آموزشگاه و مشارکت 97هزار دانش آموز، طرح حیاط پویا در 800آموزشگاه با مشارکت 91هزار دانش آموز از جمله برنامه‌هایی است که در راستای تقویت و ترویج ورزش در مدرسه اجرا می‌شود.

وی به وجود 112کانون ورزشی درون مدرسه‌ای و 272کانون ورزشی برون مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: کانون‌های ورزشی مکانی برای پرورش و هدایت فعالیت های مدرسه‌ای دانش‌آموزان است و رشته‌هایی که مدرسه امکان اجرای آن وجود ندارد با محوریت محله‌ها در کانون‌ها دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه