English

استاندار کرمانشاه:

صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول سازد

استاندار کرمانشاه گفت: صنعت گردشگری می‌تواند چهره واقعی کرمانشاه را به همگان نشان دهد و این صنعت قادر است که اقتصاد استان را متحول سازد.

صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول سازد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست برنامه‌ریزی یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور که از 29 بهمن لغایت 2 اسفندماه در کرمانشاه برگزار می‌شود، افزود: امروز ظرفیت گردشگری در دنیا یک ظرفیت معلق و چیزی شبیه یک میدان نفتی بزرگ برای کشورهاست و هر کشوی که از این ظرفیت خود به‌درستی استفاده کند می‌تواند زمینه تحول و توسعه کشور خود را فراهم کند.

وی اوج ظرفیت‌های گردشگری را در منطقه خاورمیانه عنوان کرد و گفت: باید این هنر وجود داشته باشد که از این میدان مشترک چگونه استفاده کنیم که سود و منفعت آن برای کشور ما ایجاد شود و خوشبختانه امروز موضوع صنعت گردشگری در کشور ایران به‌عنوان یک نوید به آن نگاه می‌شود و اجمالی در کل کشور برای توسعه آن وجود دارد و مردم به‌عنوان یک امید به این بخش نگاه می‌کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمانشاه هم به صنعت گردشگری توجه ویژه‌ای می‌شود و زمانی در جمع صنعت گران، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در خصوص ظرفیت‌های استان صحبت می‌کنیم یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که به آن توجه ویژه می‌شود و نمی‌توان از آن غافل شد، بخش صنعت گردشگری استان است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند چهره واقعی کرمانشاه را به همگان نشان دهد، اظهار داشت: صنعت گردشگری قادر است غبارهای کاذبی را که در فضای استان وجود دارد، محو کند و هنر صنعت گردشگری قادر است که اقتصاد استان را متحول سازد.

وی با اشاره به مرکزیت استان کرمانشاه در منطقه غرب کشور گفت: بازارهای خوبی هم در منطقه و هم در کشور هم‌جوار "عراق" وجود دارد که با توسعه صنعت گردشگری می‌توان منفعت و سود خوبی را از این بارها برای استان رقم زد لذا مسئولیت شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان بر عهده راهنمایان گردشگری است و بدون شک اقتصاد گردشگری توسط این افراد شکل می‌گیرد.

مقام عالی استان تصریح کرد: وقتی گردشگران وارد منطقه‌ای شوند زیرساخت‌های لازم برای گردشگران شکل می‌گیرند بنابراین نباید همه‌چیز را منوط به ایجاد زیرساخت‌ها برای گردشگران کنیم زیرا مهم شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در منطقه توسط راهنمایان گردشگری و دیگر افراد ذی‌ربط است و این خود حرکتی مؤثر در راستای توجه ویژه به حوزه نرم‌افزار گردشگری است.

وی خواستار نهادینه کردن فرهنگ گردشگری در استان شد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ گردشگری نیاز به آموزش‌هایی است که باید به عموم مردم ارائه گردد لذا برای این مهم نباید موارد منفی در استان بزرگ‌نمایی شود و باید تلاش شود که داشته‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنعت گردشگری بزرگ‌نمایی گردد.

بازوند در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود امنیت مطلوب در استان گفت: من به‌عنوان مدیر ارشد استان، کرمانشاه را یکی از استان‌های امن کشور می‌دانم و حرف‌هایی که در خصوص ناامن جلوه دادن استان زده می‌شود واقعاً پیگرد قانونی دارد لذا صداوسیما درزمینهٔ اطلاع‌رسانی از وجود شرایط امن در استان باید تلاش‌های خود را افزایش دهد و ما از این رسانه جهت پوشش دستاوردها و انعکاس اخبار تقدیر و تشکر داریم.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار معرفی کرمانشاه 2020 در برگزاری همایش گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور (از 29 بهمن لغایت 2 اسفندماه در کرمانشاه) شد و گفت: این ایده باید با رویکرد توسعه صنعت گردشگری در این همایش ارائه گردد تا بتوانیم در سال 2020 یکسرس کارها و اقدامات مناسب با توسعه این صنعت در استان انجام دهیم حتی می‌توان در هیئت دولت این طرح را تصویب کرد و کمک‌هایی از دولت برای تحقق آن دریافت کنیم.

 وی همچنین به معرفی جاذبه‌های استان تأکید کرد و گفت: در استان 2 هزار و 200 جاذبه ثبت‌شده و چهار هزار و 200 جاذبه شناسایی‌شده لذا ترویج و تبلیغ از فضای گردشگری استان یک اقدام اثربخش است و باید کاری کنیم که مدیریت صنعت گردشگری به دست خود مردم اداره شود زیرا با مردمی کردن صنعت گردشگری تحول و توسعه بسیار خوبی در این بخش رقم خواهد خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی