English

حبس و تبعید ۲۰۰ نفر از افراد درگیر در نزاع طایفه ای پتک جلالی باغملک

رئیس دادستان باغملک گفت: افراد درگیر در نزاع طایفه ای روستای پتک جلالی باغملک به 2 سال حبس و 2 سال زندان در خارج از استان محکوم شدند.

حبس و تبعید 200 نفر از افراد درگیر در نزاع طایفه ای پتک جلالی باغملک

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، فیروز کیان پور اتابکی بیان داشت: افراد درگیر در نزاع طایفه ای روستای پتک جلالی باغملک به 2 سال حبس و 2 سال زندان در خارج از استان محکوم شده اند، به این معنا که پس از گذراندن 2 سال حبس در یکی از زندان ها، در همان شهر 2 سال تبعید می شوند.

وی اتهام این افراد را متفاوت، اعم از شرکت در نزاع دسته جمعی، اخلال در نظم عمومی، حمل سلاح غیرمجاز، تخریب و تهدید عنوان کرد.

کیان پور با اشاره به دستگیری های جدید مرتبط با این پرونده تصریح کرد: علاوه بر 200 نفری که محکومیت آن ها قطعی شده، تعدادی از متهمان دستگیر و به زندان فرستاده شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک اذعان داشت: با دستگیری های اخیر توسط قرارگاه امنیتی ابوالفضل (ع)، رای های صادر شده و تحقیقاتی که در حال انجام است، همچنین اقدامات قضایی، انتظامی، سپاه و شورای تامین شهرستان و استان آرامش به صورت صد درصد در منطقه حاکم شده و در طول 3 ماه گذشته هیچگونه گزارشی مبنی بر درگیری، تخریب، تهدید و ضرب و جرح نداشتیم.

وی اظهار کرد: برای مردم این منطقه که در گذشته سال های سال در کنار یکدیگر زندگی می کردند، راهی به جز صلح و سازش و همزیستی مسالمت آمیز نیست.

کیان پور با بیان اینکه در این درگیری ها 16 نفر کشته و خسارت های زیادی به اهالی وارد شده گفت: دلیل برجسته شدن این حوادث لابی ها و وجود افراد بانفوذ بوده است، وگرنه در حوادث دیگر همچون تصادفات رانندگی نیز ممکن است شاهد این تعداد کشته باشیم.

وی اولویت نخست برای پایان دادن به این درگیری ها را اعمال قانون دانست و اظهار داشت: تعدادی درخواست صلح و سازش را مطرح کرده اند، در حالی که در چنین مواقعی ابتدا دستگاه قضایی و انتظامی باید وظیفه قانونی خود را انجام دهند، زیرا اگر قانون حاکم نشود شاهد این حوادث خواهیم بود.

گفتنی است؛ طی یک سال و نیم گذشته درگیری‌های طایفه ای در روستای پتک جلالی باغملک ده ها کشته و زخمی برجای گذاشته است. طوری که مردم شهرهای رامهرمز و باغملک احساس نا امنی می کردند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی