English

رئیس مرکز فوق تخصصی قلب و عروق کرمانشاه:

بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه پیشرو در طرح مدیریت درمان سکته‌های قلبی

یوسف رحمانی گفت: بیمارستان امام علی (ع) درزمینهٔ ی مدیریت درمان سکته‌ حاد قلبی بین ۵۴ بیمارستان جز چهار بیمارستان برتر کشور است.

بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه پیشرو در طرح مدیریت درمان سکته‌های قلبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر رحمانی با اشاره به لزوم تشخیص زودهنگام بیماری‌های قلبی عنوان کرد: دسته‌ای از بیماری‌های قلبی با بروز تغییراتی در نوار قلب بیماران همراه است که انجام اقدامات به‌موقع تشخیصی می‌تواند تا حد زیادی در جلوگیری از مرگ بیمار تأثیرگذار باشد.

 این متخصص قلب و عروق اظهار کرد: سکته‌ی حاد قلبی همان آسیب عضله‌ی قلبی درزمینهٔ ی گرفتگی عروق کرونر و نرسیدن خون به عضله‌ی قلب است.

وی عوامل خطر این بیماری را دو نوع تغییرپذیر و تغییرناپذیر عنوان کرد و گفت: افزایش سن و سابقه‌ی خانوادگی از عوامل خطر تغییرناپذیر این عارضه قلبی است.

وی افزود: هم‌چنین دیابت، فشارخون، چربی خون، استعمال دخانیات، عدم فعالیت فیزیکی وزندگی ماشینی از عوامل خطر تغییرپذیر سکته حاد قلبی هستند.

دکتر رحمانی مصرف مواد مخدر را از دیگر عوامل خطر در بروز سکته حاد قلبی دانست و گفت: مصرف مواد مخدر باعث ساکت شدن درد و عدم‌تشخیص به‌موقع سکته‌ی قلبی می‌شود‌

این متخصص بابیان اینکه شایع‌ترین علامت این بیماری که در اکثر بیماران دیده می‌شود درد قفسه‌ی سینه است تصریح کرد: درد عمقی و سنگین پشت استخوان جناغ شایع‌ترین علامت بین بیماران است که معمولاً این درد به گردن، دست‌ها، فک و حتی دندان‌ها هم می‌رسد.

وی در ادامه افزود: علائم دیگری ازجمله تنگی نفس، تعریق سرد، اضطراب و دلهره، سوءهاضمه و مشکلات گوارشی نیز از علائم این بیماری است.

دکتر رحمانی به اقدامات اولیه لازم در مواجهه با این بیماران اشاره کرد و گفت: به حداقل رساندن فعالیت و بی‌حرکت کردن بیمار از اولین اقداماتی‌ است که باید صورت گیرد تا بیمار در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل شود.

وی افزود: هم‌چنین مصرف قرص‌های زیرزبانی در این مواقع توصیه می‌شود.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه بابیان اینکه بیماری‌های قلبی به‌عنوان اولین عامل مرگ‌ومیر در جهان شناخته‌شده است افزود: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، بیماری‌های قلبی از سال ۲۰۱۲ تابه‌حال به‌عنوان اولین و شایع‌ترین علت مرگ‌ومیر در جهان شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در چند دهه‌ی اخیر شاهد شیوع این بیماری در کشورهای توسعه‌یافته بوده‌ایم عنوان کرد: این بیماری هم‌اکنون در کشورهای درحال‌توسعه ازجمله ایران روند رو به رشدی داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه