English

بعد از نمازجمعه در قم صورت گرفت

راهپیمایی مردم قم علیه کشتار وحشیانه مردم میانمار

مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم پس از برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، در محکومیت کشتار مسلمانان مظلوم میانمار توسط بوداییان افراطی این کشور راهپیمایی کردند.

راهپیمایی مردم قم علیه کشتار وحشیانه مردم میانمار

راهپیمایان متشکل از قشرهای مختلف مردم، طلبه ها و فضلای حوزه علمیه قم در حالی که تمثال های مبارک امام راحل و رهبر معظم انقلاب و همچنین پلاکاردهایی حاوی مطالبی در حمایت از مردم ستمدیده این کشور جنوب شرق آسیا را در دست داشتند، با سردادن فریادهای «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل» و همچنین «یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو» خواستار اتحاد و همبستگی دنیای اسلام علیه استکبار و همه ایادی و دست نشندگان پلید آن شدند.

«آن که همیشه یار مظلومان است جمهوری اسلامی ایران است» ، «ما ملتی نستوه و چون کوه استواریم حامی مظلومان و دشمن استکباریم» ، «جنایت میانمار زیر سر آمریکا است» ، «کشتار و قتل و غارت ماهیت آمریکا است» ، «فشار و زور و تحریم این منطق آمریکا است» ، «تحریم و ظلم و ستم این منطق آمریکا است» از جمله شعارهای مردم قم در این راهپیمایی بود.

همچنین نمازگزاران با سردادن شعارهای دیگری همچون «بد عهدی آمریکا بر همه کس عیان است» ، «اعتماد به آمریکا اعتماد به شیطان است» ، «بر ضد ملت ما تحریم اثر ندارد آمریکای جهان خوار این را باید بداند» بر مقاومت همه جانبه ملت قهرمان ایران در برابر سیاست های شوم آمریکا تاکید کردند.

همچنین مردم قم در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی همچون «فاجعه کشتار میانمار مجروح کرده قلب هر مسلمان» ، «پر گشته از نفرت تمام دنیا از فتنه و شرارت آمریکا» ، «فتنه کل دنیا زیر سر آمریکا است جنایت و چپاول کارنامه آمریکا است» ، «مسلمان میانمار مطیع پیغمبر است، حکومت میانمار آمریکا را نوکر است و بوادیی و داعشی عامل صهیونیستند»، مسبب اصلی همه خشونت ها و قتل و غارت های رخ داده و یا در حال وقوع در جهان را آمریکا خواندند.

در پی حملات 25 اوت (سوم شهریور) ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، دست کم 400 تن کشته شدند و نزدیک به 125 هزار روهینگایی نیز به بنگلادش گریختند و این موضوع بحران انسانی را در پی داشته است.

روهینگیایی ها اقلیتی مسلمان در کشور عمدتا بودایی میانمار هستند که میانمار آنها را بنگلادشی و دولت بنگلادش آنها را میانماری می دانند.

کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار در روزهای اخیر شدت گرفته و این دومین بار در سال جاری میلادی است که خشونت ها علیه مسلمانان، موج عظیمی از آوارگان را به وجود می آورد.

براساس گزارش کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در روزهای اخیر ده ها هزار تن از مسلمانان اقلیت روهینگیایی برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

دولت میانمار اعلام کرده که بیش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه