English

پنل های خورشیدی در کرمانشاه تولید می شود

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از فراهم شدن مقدمات جذب سرمایه‌گذاری کلان در حوزه انرژی و تولید پنل های خورشیدی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید اروپایی خبر داد.

پنل های خورشیدی در کرمانشاه تولید می شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی گفت: این سرمایه‌گذاری به‌منظور ساخت یک نیروگاه بزرگ خورشیدی در مساحت 50 هکتار با ظرفیت ۲۰ مگاوات در کرمانشاه صورت می‌پذیرد.

وی افزود: همچنین در قالب این پروژه خط تولید پنل های خورشیدی از طریق تهیه مواد اولیه سیلیس از معادن استان و تولید فروسیلیس و نهایتاً تولید پنل های خورشیدی با استفاده از تکنولوژی‌های جدید اروپایی باهدف تأمین مصارف داخلی و صادرات به کشورهای همسایه به‌ویژه عراق صورت می‌گیرد.

رحیمی افزود: سرمایه‌گذاری تولید پنل حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

این مدیر ارشد اقتصادی با اشاره به شناسایی معادن غنی و فراوان سنگ‌های سیلیس در استان کرمانشاه بیان کرد: در حال حاضر بخشی از این مواد به‌صورت خام از استان خارج می‌شود و با فرآوری این محصولات گامی در جهت اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر رهبر معظم انقلاب برداشته‌شده است.

وی افزود: با روند اجرای این پروژه دانش‌بنیان در تولید پنل ها، شاهد انتقال تکنولوژی از کشورهای پیشرفته دنیا هستم. همچنین این پروژه از اشتغال‌زایی بسیار خوبی نیز برخوردار است و در صورت اجرایی شدن طرح بیش از ۷۰۰ شغل مستقیم در حوزه تولید پنل های خورشیدی ایجاد خواهد شد.

رحیمی علاوه بر این سرمایه‌گذاری درزمینهٔ تولید نیروگاه ۲۰ مگاواتی صورت خواهد گرفت گفت: با توجه به عدم آلایندگی این نوع نیروگاه‌ها، احداث چنین مجموعه‌هایی مورد اقبال کشورهای مختلف دنیا قرارگرفته و با توجه به چنین ویژگی‌های مثبت زیست‌محیطی، اجرای این نوع سیستم‌های تولید انرژی جزو اولویت‌های اصلی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه