English

روش‌های سنتی اداری و مالی باید متحول شوند

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه با استقبال از نظارت مستمر دیوان محاسبات اظهار داشت: این نظارت باید تسهیل‌کننده روند توسعه استان باشد و تبدیل به یک مانعی برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان نشود.

روش‌های سنتی اداری و مالی باید متحول شوند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، رضا رحیمی در نشست تودیع و معارفه مدیران کل دیوان محاسبات استان کرمانشاه که صبح امروز با حضور معاون حقوقی، امور مجلس و تفریق بودجه دیوان محاسبات برگزار شد؛ اظهار داشت: استان کرمانشاه با معضل بزرگی به نام بیکاری مواجه است. البته خوشبختانه رتبه بیکاری استان در فصل بهار در مقایسه بازمستان سه پله بهبودیافته است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری معضل بیکاری در کرمانشاه ریشه‌دار دانست و گفت: بیش از 20 سال است که کرمانشاه در رتبه‌های بالای بیکاری کشور قرار دارد و یکی از دلایل عمده این وضعیت را می‌توان به 8 سال جنگ تحمیلی مرتبط دانست زیرا بسیاری سرمایه‌گذاران و کارآفرینان علی‌رغم همه ظرفیت‌های موجود به دلیل آن شرایط جنگی از کرمانشاه رفتند و بسیاری از زیرساخت‌ها نابود شد.

این مدیر ارشد اقتصادی کرمانشاه ریشه بخشی از بیکاری موجود را در مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: ائمه و بزرگان دین کار و فعالیت را یک امر مقدس دانسته‌اند و همه اهل تلاش بدون وقفه بوده‌اند و باید این رفتارها به‌عنوان الگو به جوانان معرفی شوند.

وی کرمانشاه را سرزمین فرصت‌های بی‌شمار اقتصادی توصیف کرد و گفت: کرمانشاه دارای پتانسیل‌ها، استعدادها و ظرفیت‌های متعددی برای سرمایه‌گذاری است که از آن جمله می‌توان به برخورداری از 5 بازارچه و 2 مرز رسمی برای صادرات کالا، داشتن معادن طبیعی و معدنی فراوان، اقلیم مناسب و آب‌وهوای معتدل، ذخایر نفتی، باران مناسب، زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و گردشگری اشاره کرد.

رضا رحیمی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های کرمانشاه قرار داشتن بر مسیر عتبات عالیات است و امسال شاهد تردد زوار از مرز خسروی خواهیم بود.

معاون استاندار افزود: امسال کشاورزان استان با استفاده از بذر هیبریدی از هر هکتار بیش از 9 تن کلزا برداشت کرده‌اند. به عبارتی از هر هکتار زمینی که می‌بایست آیش می‌بود 30 میلیون تن درآمد داشته‌اند که این رقم بسیار قابل‌توجهی است.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با استقبال از نظارت مستمر دیوان محاسبات اظهار داشت: این نظارت باید تسهیل‌کننده روند توسعه استان باشد و تبدیل به یک مانعی برای رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان نشود.

وی تصریح کرد: البته دیوان محاسبات استان طی این مدت در کنار نظارت مستمر و دقیق، تعامل خوبی نیز با مدیریت اجرایی استان داشته و با نگاهی توسعه گرایانه، همراه و همگام بوده است.

این مدیر ارشد اقتصادی استان اظهار داشت: مدیریت ارشد استان از نظارت دقیق و مستمر استقبال می‌کند و در صورت کسب اطلاع از سوی دیوان محاسبات درزمینهٔ بروز خطا و تخلف، سریعاً با آن برخورد می‌کند.

رضا رحیمی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر این موضوع که باید به دنبال راهکارهای بهتر و جدیدتری در عرصه اداری و مالی باشیم اظهار داشت: تداوم روش‌های سنتی مانند امضاء دستی تک‌تک اسناد مالی منطقی نیست و دنیای امروز به سمت به‌کارگیری سیستم‌ها الکترونیکی و نرم‌افزاری رفته است.

وی افزود: بسترها و زمینه‌ها برای الکترونیکی کردن مسائل مالی مهیاست و قانون نیز امکان پذیرش امضای الکترونیک را فراهم کرده است. بنابراین انظار می‌رود دیوان محاسبات زمینه پذیرش این روش‌های جدید را فراهم کند تا مدیران زمان بیشتری برای پیگیری موضوعات کلان استان را داشته باشند.

رضا رحیمی همچنین عنوان کرد: نظارت باید همراه با نگاه مثبت باشد تا بسترها برای جذب حداکثری منابع مالی به استان و کاهش مشکل بیکاری فراهم شود.

وی ادامه داد: سال گذشته مبلغ 20 میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری از محل سفر رهبر معظم انقلاب در اختیار استان قرار گرفت و دیوان محاسبات در این زمینه باید کمک کند تا تمامی این اعتبارات جذب‌شده و در اختیار کارآفرینان قرار گیرد.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: همچنین بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آسیب‌های اجتماعی اختصاص‌یافته و قرار است در جهت کاهش معضلات حاشیه‌نشینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی هزینه شود. در این زمینه نیز نیاز به کمک دیوان محاسبات هست تا این اعتبارات در جای خود هزینه گردیده و شاهد اثرگذاری مثبت آن در وضعیت اجتماعی و فرهنگی استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی