English

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه کردستان:

سرمایه‌گذاری ۱۹۷۶ میلیارد ریالی، گامی مهم در توسعه مخابرات کردستان

شرکت مخابرات استان کردستان طی چهار سال اخیر بیش از یک هزار و 976 میلیارد ریال برای تامین و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی در استان سرمایه‌گذاری و گامی مهم در توسعه برداشته است.

سرمایه‌گذاری 1976 میلیارد ریالی، گامی مهم در توسعه مخابرات کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سرمایه‌گذاری در شرکت مخابرات طی چند سال اخیر یکی از دلایل رشد و توسعه همه جانبه مخابرات استان و جلب رضایت مردم استان از مخابرات بوده و قابل مشاهده است.

مدیر منطقه مخابرات استان کردستان در این خصوص گفت: در طول چهار سال اخیر مبلغ یک هزار و 976 میلیارد ریال برای تامین و ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی در استان سرمایه‌گذاری شده است.

آزاد حکمت اظهار داشت: 753 میلیارد ریال از این ارقام در سال 95 و 386 میلیارد ریال آن در سال جاری برای توسعه شبکه کابل و فیبر نوری و ارتباطات سیار به منظور ارائه سرویس‌های جدید و بسیار پیشرفته FTTH و نسل چارم سیار 4G برآورد شده است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه تلفن ثابت و اینترنت به منظور توسعه خدمات مخابراتی افزود: با توجه به اینکه مخابرات منطقه کردستان پاسخگوی نیازهای مخابراتی مشتریان است و در راستای ارتقاء و رفع خدمات مخابراتی به مشتریان گام بر می‌دارد، در حوزه سوئیچ به منظور توسعه پورت‌های تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت شهری و روستایی و بهینه‌سازی ارتباطات روستایی 356.4 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ارتباطات دیتا، بستر و لینک‌های ارتباطی نقاط شهری و روستایی به 1G و 10G توسعه داده شده که 5.2 میلیارد ریال هزینه شده است و همچنین در حوزه انتقال 145.6 میلیارد ریال صرف توسعه شبکه انتقال استان برای افزایش ظرفیت کانال‌های ارتباطی تا 54 برابر شده است.

وی در توضیحات خود به ورود تکنولوژی‌های جدید مخابراتی استان مانند فیبر نوری تا ساختمان اشاره کرد و افزود: این سرویس(FTTH /B)  به معنی «فیبرنوری تا ساختمان/خانه» است که یکی از پیشرفته‌ترین تکنولوژی ارتباطی دنیا محسوب می‌شود که به جای استفاده از کابل مسی، از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان و یا محل مشتری بهره می‌برد و می‌توان سرویس‌های گوناگونی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چند رسانه‌ای و دیگر سرویس‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکین قرار داد.

آزادحکمت تصریح کرد: این سرویس به منظور توسعه شبکه کابل و فیبر نوری، کابل کشی فیبر خاکی و کانالی، کابل‌کشی فیبرهوایی، فیبر نوری سایت‌های BTS و ظرفیت‌سازی بیش از 20 هزار پورت اجرا شده است که برای انجام این طرح مبلغ 28.1 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی در ادامه توسعه سرویس فوق در سال جاری از سوی شرکت مخابرات استان اعلام کرد: در سال 96 علاوه بر ظرفیت‌سازی 19 هزار پورت FTTH طراحی و اجرای شبکه کابل در نقاط فاقد شبکه، تقویت کافوها و اجرای طرح آبونه در نقاط مورد نیاز، تبدیل کافوهای مسی به نوری در برنامه قرار دارد که تقریبا حدود 27.4 میلیارد ریال برای آن برآورد هزینه شده است.  

حکمت توجه به توسعه حوزه ارتباطات سیار را یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات حوزه کاری شرکت مخابرات استان طی چند سال اخیر خواند و افزود: با توجه به اینکه خدمات مخابراتی در سطح دنیا از رشد و سرعت چشمگیری برخوردار است و دائما در حال تغییر است، شرکت مخابرات ایران و تبعا مخابرات منطقه کردستان از این مهم غافل نمانده است و سعی دارد همگام با دنیا جدیدترین خدمات مخابراتی را به مشتریان ارائه دهد.

وی افزود: بر همین اساس مخابرات منطقه کردستان نیز در حوزه ارتباطات سیار، برای احداث، توسعه و نوسازی و ارتقاء 460 سایت 2G، 284 تکنولوژی 3G و 183 تکنولوژی 4G که به عنوان جدیدترین نسل از تکنولوژی‌های مخابراتی دنیا است را به منظور ارسال و دریافت اطلاعات از طریق شبکه‌های موبایل در سطح استان راه‌اندازی نموده و اعتباری بالغ بر یک هزار و 188 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین احداث 29 سایت جدید، 22 پروژه نوسازی و ارتقاء سیستم 2G، نصب و راه‌اندازی تجهیزات 3G در شهرهای کوچک مانند شویشه بابارشانی، پیرتاج، توپ‌آغاج، بلبان‌آباد، اورامان تخت، کانی سور، آرمرده و ... و 104پروژه نصب و راه‌اندازی تجهیزات 3G-4G با ارزش ریالی 358.5 میلیارد ریال از جمله برنامه‌های سال جاری مخابرات منطقه کردستان در این حوزه است.

وی توسعه و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی استان را سرلوحه همه فعالیت‌های شرکت مخابرات استان خواند و گفت: با توجه به نیازهای ارتباطی و مخابراتی مردم استان مخابرات منطقه برای توسعه چند برابری زیرساخت‌های ارتباطی استان در مقایسه با ظرفیت فعلی، ارائه کلیه خدمات صوت و دیتا در بستر IP با کیفیت بالاتر و بدون محدودیت پهنای باند و همچنین کنترل و پایش کلیه تجهیزات شبکه IP و پروژه‌های ملی تعریف شده در استان در حال اجراست.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اذعان داشت: توسعه شبکه موجود دیتا، توسعه UP Link اینترنت استان از 4G به 10G، تفکیک ترافیک اینترنت داخلی و بین‌الملل، اجرای پروژه IPNI به منظور یکپارچه‌سازی دیتای کشور، اجرای پروژه IP OSS با هدف کنترل و مدیریت جامع شبکه IP و نصب و راه‌اندازی  Soft Switch با ظرفیت 100K(100هزار شماره) در زمینه اجرای شبکه NGN (نسل جدید خدمات تلفن ثابت) و ارائه خدمات در بستر IP را می‌توان از مهم‌ترین طرح‌های قابل اجرا در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی است.

وی در پایان اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه مخابرات منطقه کردستان در لبه تکنولوژی مخابراتی دنیا قرار گرفته است مردم استان از جدیدترین و پیشرفته‌ترین خدمات مخابراتی بهره‌مند هستند که این امر بیانگر پشتیبانی و مساعدت مسوولان شرکت مخابرات ایران، مسولان استانی، همراهی و تلاش شبانه‌روزی مجموعه مخابرات استان و همچنین همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌ها و ادارات مربوطه است که امیدورم این همکاری و همراهی تداوم داشته باشد و بیشتر از گذشته شاهد آن باشیم چرا که توسعه خدمات مخابراتی موجب افزایش دانش، آگاهی، رشد فرهنگی و اجتماعی مردم و حتی اقتصاد استان خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی