English

روزانه ۱۵۰ کامیون کالا از بازارچه مرزی سومار صادر می شود

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به اینکه چهار قلم کالا در زمان ابتدای فعالیت بازارچه سومار به عراق صادر می‌شد گفت: با پیگیرهای مسئولان افزایش شمار کالاهای صادراتی رونق به این بازار بخشید.

روزانه 150 کامیون کالا از بازارچه مرزی سومار صادر می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، فرهاد همتی سرپرست فرمانداری گیلانغرب بابیان اینکه با توجه به حدود 2 سال از زمان فعالیت این بازارچه، اقدام‌های خوبی برای توسعه بازارچه سومار انجام و یا در دست اقدام است گفت: راه‌اندازی بازارچه مرزی سومار به لحاظ موقعیت مکانی و مزایای آن، در توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی، رفع محرومیت و ایجاد اشتغال نقش بسزایی داشته است و به‌نوعی گیلانغرب را از بن‌بست توسعه خارج کرد.

وی افزود: از ابتدای بازگشایی بازارچه مرزی سومار تاکنون یک‌میلیون و چهار هزار تن انواع کالا به ارزش ریالی 500 میلیون دلار به عراق صادرشده است که از این میزان 240 هزار تن به ارزش 200 میلیون دلار مربوط به چهارماهه نخست امسال است.

همتی گفت: هم‌اکنون روزانه 150 کامیون کالا از بازارچه مرزی سومار به حوزه حکومت مرکزی عراق صادر می‌شود که این مصداق عینی اقتصاد مقاومتی در راستای کمک به چرخه تولید است و رسمی شدن مرز سومار یکی از خواسته‌های جدی مسئولان استان کرمانشاه و به‌ویژه مردم گیلانغرب است که این مهم اکنون در دستور کار دولت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه