English

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه:

۶۵.۶ درصد از تصادفات در روز اتفاق می افتد

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه با اشاره به وقوع بیشتر تصادفات در ساعت 16 الی 20 گفت: 65.6 درصد از تصادفات در روز و 34.4 تصادفات در شب اتفاق افتاده است.

65.6 درصد از تصادفات در روز اتفاق می افتد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، محمد حیدری گفت: طی چهارماهه نخست امسال، 38 هزار و 317 فقره سرعت غیرمجاز، 14 هزار و 873 فقره سبقت غیرمجاز، 10 هزار و 68 فقره انحراف به چپ، 29 هزار و 301 فقره عدم استفاده از کمربند ایمنی و سه هزار فقره استفاده از تلفن همراه حین رانندگی در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: از مجموع 250 هزار و پنج فقره تخلف اعمال قانون شده، 110 هزار و 936 فقره و به میزان 44.3 درصد مربوط به اعمال قانون تخلفات حادثه‌ساز است.

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه افزود: تعداد 876 دستگاه خودرو به علت ارتکاب دو تخلف هم‌زمان حادثه‌ساز و تعداد 117 دستگاه خودرو دارای خلافی بیش از ده میلیون ریال برابر تبصره 1 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در مدت مذکور توقیف‌شده است، همچنین 106 نفر از رانندگان به علت رسیدن گواهینامه آن‌ها به حدنصاب نمره منفی و عدم رعایت مقررات به مدت سه ماه از رانندگی محروم شده‌اند.

حیدری گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی تصادفات منجر به فوت 12 و شش‌دهم درصد و تعداد فوت‌شدگان پنج و پنج‌دهم درصد در چهارماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه 16.3 درصد از تصادفات در روز پنجشنبه رخ‌داده است گفت: با توجه به شروع طرح تابستانی، ترافیک محورها افزایش‌یافته و با توجه به اینکه اکثر رانندگان غیربومی به محورها آشنایی ندارند و همچنین خستگی و خواب‌آلودگی ناشی از رانندگی طولانی باعث افزایش تصادفات شده است، لذا حضور پررنگ گروه‌های گشت پلیس‌راه و تیم‌های امداد و نجات خصوصاً در این ساعات بسیار مهم و حیاتی است.

وی گفت: خودروی سواری با 69 درصد، وانت با 13.8 درصد و کامیون با 9.7 درصد به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم وسایل نقلیه مقصر در تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین در بین خودروهای سواری، پژو بیشترین وسیله مقصر در تصادفات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه