English

استاندار خوزستان:

انتقال آب کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی توجیه ندارد

استاندار خوزستان گفت: با انتقال آب به مناطق مرکزی ایران برای مصارف شرب مخالفتی نیست اما انتقال آب کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی توجیه اقتصادی ندارد.

انتقال آب کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی توجیه ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از خوزستان، استاندار خوزستان از کاهش آورد آب رودخانه کارون در سال آبی جاری تا 14میلیارد متر مکعب به عنوان یکی از عوامل تشدید کننده مشکلات زیست محیطی در پهنه آبی کشور خبر داد.

غلامرضا شریعتی گفت: آورد رودخانه کارون با سه میلیارد متر مکعب کاهش از 17 میلیارد به 14 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است .

وی بهره برداری متناسب ازرودخانه کارون با توجه به شرایط آبی این رودخانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: استان خوزستان به دلیل تغییرشرایط اقلیمی، کاهش نزولات جوی و کاهش آورد رودخانه های استان بویژه کارون به سمت خشکی و خشکسالی بیشتر درحرکت است و تشدید مسایل زیست محیطی و گرد و خاک می تواند پیامدهای چنین شرایطی باشد .

نماینده عالی دولت در خوزستان، شوری آب و افزایش عوامل آلاینده رودخانه کارون در سال های گذشته را از دیگر چالش های کارون بیان کرد.

شریعتی با بیان اینکه انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران مجوز زیست محیطی ندارد، خواستار توقف این طرح با هدف حفظ حیات این رودخانه و خشک شدن تدریجی آن شد .

وی تاکید کرد: با انتقال آب به مناطق مرکزی ایران برای مصارف شرب مخالفتی نیست اما انتقال آب کارون برای مصارف کشاورزی و صنعتی توجیه اقتصادی ندارد.

رودخانه کارون که به منزله شاهرگ حیاتی خوزستان محسوب می شود پس از عبور از مناطق مرکزی استان و سیراب کردن شهرهای مختلف و اراضی کشاورزی و باغی، در خرمشهر به اروندرود می پیوندند و از آنجا راهی خلیج فارس می شود. شوری، عدم لایروبی، کاهش دبی، ورود انواع آلاینده های صنعتی، کشاورزی و خانگی به رودخانه، کاهش عمق و ساخت و ساز در حریم، از چالش های اساسی رودخانه کارون است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه