English

استاندار خوزستان:

افزایش طرح مهار کانون‌های گرد و غبار خوزستان/ شاید نیاز باشد ۲۰ روز تا یک ماه را تعطیل کنیم

شاید نیاز باشد که تمهیدات بیشتری بیندیشیم و اگر واقعا تغییر اقلیم است باید بررسی شود و شاید لازم باشد مانند کشورهای اروپایی که ۲۰ روز تا یک ماه از سال را که در گرما حالت تعطیل یا نیمه تعطیل دارند، ما هم برای استان این برنامه‌ریزی را داشته باشیم.

افزایش طرح مهار کانون‌های گرد و غبار خوزستان/ شاید نیاز باشد ۲۰ روز تا یک ماه را تعطیل کنیم

 به گزارش خبرگزاری موج خوزستان،استاندار خوزستان با بیان این که موضوع برق استان به وضع هشدار رسیده است، گفت: شاید نیاز باشد که تمهیدات بیشتری بیندیشیم و اگر واقعا تغییر اقلیم است باید بررسی شود و شاید لازم باشد مانند کشورهای اروپایی که ۲۰ روز تا یک ماه از سال را که در گرما حالت تعطیل یا نیمه تعطیل دارند، ما هم برای استان این برنامه‌ریزی را داشته باشیم.

غلامرضا شریعتی، اظهار کرد: در خصوص موضوع برق استان تاکید بر این است که واقعا به وضع هشدار رسیده است؛ امروز ۸ هزار و ۲۲۰ مگاوات برق مصرف شده است و احتمالا با احتساب این که معمولا ۱۵۰ مگاوات به صنایع فولاد کسری می دهند و تعطیلی ادارات هم تقریبا ۲۰۰ مگاوات مصرف را کاهش می دهد و اگر این تعطیلی و قطعی برق صنایع فولاد را نداشته باشیم، ۳۵۰ مگاوات به ۸ هزار و ۲۲۰ مگاوات اضافه خواهد که در مرز بسیار نگران کننده ای است.

وی افزود: تفاوت روزانه ما با روز مشابه خود در سال گذشته معمولا افزایش داشته است و تقریبا ۱۱.۵ تا ۱۴ درصد است که در هیچ سالی سابقه نداشته است که این می طلبد در مصرف برق نهایت دقت صورت بگیرد و تمام عزیزان در ادارات و سازمان های خود بر این امر تاکید کنند که وسایل برقی اتاق ها حتما خاموش شود و بر این که این کار به صورت جدی انجام شود نیز نظارت صورت بگیرد. همچنین مردم را به مصرف بهینه و دقت به این مهم و صرفه جویی توصیه می کنیم تا بتوانیم این تابستان را که بیشترین کاهش نزولات آسمانی را در سال ۹۶-۹۵ داشتیم و اکنون نیز شاهد تبعات گرمایشی و دمای بالای هستیم را اداره و سپری کنیم و ان‌شاءالله مشکل خاصی برای استان پیش نیاید.

استاندار خوزستان بیان کرد: در عین حال نیز شاید نیاز باشد که تمهیدات بیشتری بیاندیشیم و من این موضوع را پیگیری می کنم و اگر واقعا تغییر اقلیم است باید بررسی شود و شاید لازم باشد مانند کشورهای اروپایی که ۲۰ روز تا یک ماه از سال را که در گرما حالت تعطیل یا نیمه تعطیل دارند و هیچ کاری جز کارهای عادی انجام نمی دهند و بعضا برای مسافرت به جاهای بهتر می روند، ما هم برای استان این برنامه ریزی را داشته باشیم و استان از این موضوع برای مدیریت مساله بهره مند شود. البته این موضوع اولیه است و من آن را برای بررسی بیشتر عنوان می کنم.

وی بیان کرد: همچنین در مصرف آب بیش از پیش بر ما فرض را واجب می کند که مصوبه دولت را دنبال کنیم؛ البته ۲۳ هزار میلیارد تومان برای پنج مشکل اساسی استان بوده است، نه تنها برای آب و فاضلاب استان؛ قسمت قابل ملاحظه ای از آن، که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است برای مساله آب شرب و فاضلاب بود که دولت سهمیه امسالش را ابلاغ کرده است .

شریعتی گفت: ان‌شاءالله سایر اقدماتی که باید انجام شود، به مناقصه برود و شرکت های آب و فاضلاب نیز بحث فاضلاب را سریع تر به مناقصه ببرند و هم در بعد تبدیل استان به یک کارگاه عمرانی بزرگ و هم اشتغال بیشتر موثر باشد و ان‌شاءالله شرایط آب شرب استان نیز طبق برنامه پیش بینی شده پیش برود و طی سه تا چهار سال بتوانیم به یک سطح استاندارد برسیم و امید به زندگی و سطح رفاه و همچنین استانداردهای زندگی در استان بالاتر بود.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: طرح مهار کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار در خوزستان به ۶۲ هزار هکتار افزایش یافت.

 غلامرضا شریعتی اظهار کرد: پیش از این قرار بود ۴۲ هزار هکتار از کانون های فوق بحرانی ریزگرد در استان تثبیت شود اما بررسی‌ها نشان می دهد که ۲۰ هزار هکتار دیگر از این کانون‌ها نیز در وضعیت بحرانی است که در برنامه امسال قرار گرفته است.

استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه مصرف برق در خوزستان همزمان با افزایش شدید دما به مرز هشدار رسیده است، گفت: پیک مصرف امروز استان به هشت هزار و ۲۲۰ مگاوات رسیده که نسبت به پارسال ۱۱.۵ تا ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه