English

کارشناس هواشناسی اصفهان خبر داد:

تداوم پدیده گرد و خاک در آسمان اصفهان/ وضعیت هوا از روز جمعه بهبود می‌یابد

کارشناس اداره‌‌‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه هوای اصفهان برای عموم ناسالم است، گفت: وضعیت هوا از روز جمعه بهبود می‌یابد.

تداوم پدیده گرد و خاک در آسمان اصفهان/ وضعیت هوا از روز جمعه بهبود می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان ، فاطمه زهرا سیدان امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت هوای اصفهان اظهار داشت: از روز گذشته توده گرد و خاک روی آسمان استان فعالیت خود را آغاز کرد و بخش‌های بسیاری از استان درگیر این توده گرد و خاک شد، همچنین میزان دید افقی از بسیاری از ایستگاه‌های هواشناسی سطح استان گزارش شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از ایستگاه‌ها دید افقی کمتر از 500 متر داشتند، افزود: شب گذشته در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان دید افقی حدود 300 متر بود و در واقع می‌توان گفت این توده گرد و خاک در استان سبب کم شدن دید افقی شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: برای امروز هم با شدت کمتر  گرد و خاک روی منطقه وجود دارد ولی برخی دیگر از مناطق استان همچون غرب استان اصفهان درگیر این پدیده شدند، این در حالی است که منبع توده گرد و خاک از دو مبدا شمالی و جنوبی و نیز از سمت سمنان وارد اصفهان شده است.

وی با بیان اینکه امروز هم پدیده گرد و خاک در اصفهان ادامه دارد، بیان کرد: انتظار داریم از اواخر امشب و روز جمعه به تدریج وضعیت هوا بهبود یابد.

سیدان گفت: در عین حال، ناپایداری بر روی منطقه به صورت وزش باد نسبتا شدید ادامه دارد، با رشد ابر در برخی از مناطق استان از جمله مناطق غرب و شمال غرب بارندگی پیش بینی می‌شود.

وی پیرامون احتمال بارندگی در اصفهان خاطرنشان کرد: برای آسمان اصفهان رشد ابر را پیش بینی می‌کنیم و ممکن است در برخی از مناطق شهر اصفهان به صورت خفیف باران ببارد، ولی با وجود گرد و خاک که سبب بالا رفتن شاخص‌ها شده و هوای ناسالم را برای عموم نشان می‌دهد از شهروندان به ویژه بیماران قلبی- ریوی، کودکان و بزرگسالان می‌خواهیم از تردد غیر ضروری در سطح شهر خودداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه