English

استاندار اصفهان خبر داد:

کاهش ۲۵ درصدی صادرات فرش و صنایع دستی استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت:طی سه ماه ابتدای سال جاری صادرات صنایع دستی و فرش استان نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش یافته است و کاهش رتبه صادراتی استان در جدول استان ها در دست بررسی است.

کاهش 25 درصدی صادرات فرش و صنایع دستی استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در پنجاهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اظهار داشت:کاهش صادرات این بخش در افزایش نرخ بیکاری  تاثیر ویژه ایی دارد و شورای گفتگو نسبت به مسایل و مشکلات این بخش جلسات کارشناسی متعددی برگزار کرده است .

وی به مساله مطالبه حقوق گمرک و عوارض واردات از فرش های  مرجوعی صادرکننده اشاره کرد و گفت:با همکاری کمرگ و سازمان صنعت ،معدن و تجارت این مساله به زودی برای تسهیل صادرات فرش دستباف استان برطرف می شود.

زرگرپور تاکید کرد:قوانین و مقررات در راستای حل مسایل و مشکلات است و هرجایی که قانون مشکل ایجاد می کند باید ازطریق مجلس آنرا اصلاح کرد.

استاندار اصفهان از اتاق بازرگانی،گمرک،تشکل های صادراتی ،سازمان صنعت،معدن و تجارت استان خواست که نسبت به کاهش معنا دار صادرات کالا و خدمات استان اصفهان حساس باشند و خواستار پیگیری علل این کاهش باشند.

وی خاطر نشان کرد:فرش به عنوان یک بخش اقتصادی مهم در بین طبقات محروم جامعه شناخته می شود و زمینه سازی تولید و صادرات آن می تواند کمک بزرگی به مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی منطقه علمی و فناوری را نقطه عطفی برای توسعه استان دانست و گفت:شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه پایدار کشور بویژه استان اصفهان دارند.

زرگرپور  از اختصاص 500 هکتار زمین در محوطه دانشگاه صنعتی استان به کریدور علمی و فناوری استان خبر داد و گفت:اتاق بازرگانی به همراه شهرداری و شرکت فولاد مبارکه اصفهان در هیات مدیره این منطقه عضویت دارند.

استاندار تاکید کرد:این منطقه بیش از 15 سال است که در استان مطرح است و در دولت یازدهم مراحل تصویب اساسنامه و نهایی شدن هیات مدیره به پایان رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه