English

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خبر داد:

انهدام باند کلاهبرداری از زنان کهنسال

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت : اعضای باند چهار نفره ای که به بهانه کمک به نیازمندان بیش از یک میلیارد ریال از زنان کهنسال کلاهبرداری کرده بودند طی چهار عملیات ضربتی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان شناسایی و دستگیر شدند

انهدام باند کلاهبرداری از زنان کهنسال

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ ستار خسروی گفت: در پی شکایت تعدادی از زنان سالخورده مبنی بر کلاهبرداری سرنشینان یک دستگاه خودرو و سرقت طلاجات آنان ، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و با انجام اقدامات علمی و تخصصی ویژه دریافتند که با یک باند حرفه ای در زمینه اغفال زنان سالخورده و سرقت طلاجات آنان روبرو هستند.

این مقام مسئول عنوان داشت: اعضای این باند که چهار نفر شامل یک نفر زن و سه مرد بودند با پرسه زدن در خیابان ها ،زنان سالخورده تنها را شناسایی و از آنها می خواستند که یک پلاستیک حاوی وجه نقد را به افراد نیازمند تحویل دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطر نشان کرد: کلاهبرداران پس از اینکه اعتماد قربانی خود را جلب می کردند به بهانه خریدن مشابه النگو و یا انگشتر طلای آنان برای نزدیکانشان از آنها می خواستند که برای رؤیت،طلاها را از دست خود بیرون بیاورند، قربانیان که فکر می کردند نیت افراد مذکور خیر است طلاهای خود را به آنها می دادند و متهمان پس از رؤیت اعلام می کردند که طلاها را در کیسه پولی که قرار است آنها به افراد نیازمند تحویل بدهند قرار دادند و سپس محل را ترک می کردند اما پس از ترک این افراد زنان فریب خورده هنگام باز نمودن درب کیسه متوجه می شدند که طلاهایشان در آن وجود ندارد.

این مقام انتظامی افزود: با بررسی های تخصصی کارآگاهان و همکاری مالباختگان،هویت هر چهار نفر مشخص وطی چهار عملیات ضربتی در اصفهان و یکی از شهرهای استان تهران دستگیر و در بازرسی از آنها نیم کیلو طلاجات مسروقه کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه اعضای این باند همگی غیر بومی هستند گفت: متهمان تاکنون به چندین فقره کلاهبرداری وسرقت از زنان سالخورده به این شیوه به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون ریال در استانهای اصفهان و یزد اقرار کردند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه تحقیقات از این افراد کماکان ادامه دارد از کسانی که به شیوه مذکور مورد کلاهبرداری و سرقت قرار گرفته اند خواست جهت طرح شکایت به پلیس آگاهی مرکز استان مراجعه نمایند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به اینکه افراد کهنسال به دلیل ضعف جسمانی و عمدتاً زندگی در تنهایی به طعمه ای برای سارقان تبدیل می شوند بر لزوم توجه بیشتر این قشر از جامعه به هشدارهای پلیس تاکید کرد .

وی اظهار داشت: سارقان در شیوه ای دیگر با توسل به حیله تحت عنوان افراد خیر به خانم های مسن مراجعه نموده و اظهار می دارند لباس برای افراد بی بضاعت و نیازمند جمع آوری می نمایند و البسه را نشان می دهند و خود را مشتاق دیدن زیور آلات نمایان آنها، نشان داده و پس از باز نمودن و دیدن طلاجات با ترفندی خاص آْنها را سرقت کرده و عنوان می کنند که طلاها را داخل کیسه انداخته اند و در حالی که طلاها داخل خودروی سارقان است محل را ترک می کنند.

وی افزود: به زنان سالخورده توصیه می کنیم از نمایان کردن طلاجات خود و اعتماد بی جا به افراد غریبه خوداری نمایند، مراقب افرادی که خود را به عنوان افراد خیّر معرفی و اعلام درخواست کمک جهت نیازمندان می کنند، باشند و به هیچ عنوان به خواسته افرادی که تقاضای بازکردن طلاجات و رویت آنها را می کنند توجه نکرده و از تحویل طلاجات به آنان خودداری نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه