English

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:

جیره بندی آب در تابستان، خط قرمز آبفای اصفهان است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: خط قرمز این شرکت، جیره بندی آب در فصل تابستان است.

جیره بندی آب در تابستان، خط قرمز آبفای اصفهان است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، امینی در نشستی با مدیران ستادی و بهره برداران مناطق این شرکت افزود: با اینکه در تابستان امسال با کمبود 7/2 مترمکعبی تأمین آب شرب مواجهیم اما اعتقادی به جیره بندی آب نداریم.

وی گفت: باید هر قطره از آب موجود با بکارگیری تمام پتانسیل های موجود اعم از نیروی متخصص و فناوریهایی مانند سیستم تله متری، تله کنترل، سامانه فشار، سامانه نجما و GIS بخوبی مدیریت شود تا توزیع عادلانه آب در پهنه استان اصفهان انجام پذیرد.

امینی به گرمای بیش از پیش هوا در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: طبق اعلام کارشناسان، هوا در تابستان سالجاری نسبت به سال های گذشته گرمتر می شود کمااینکه در خرداد نیز دمای هوای اصفهان به بیش از 40 درجه رسید که بی سابقه بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: هر سال بدلیل وقوع خشکسالی حجم منابع آبی موجود کاهش می یابد در حالی که در 10سال اخیر 500 هزار مشترک به تعداد مشترکان استان اضافه شده اما شرکت آبفا در تأمین آب شرب مردم موفق عمل کرده است.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان اصفهان گفت: با توجه به چالش جدی کم آبی در سالجاری باید مشترکین پرمصرف شناسایی شوند و از سوی مروجین مصرف بهینه آب، تحت آموزش های مصرف صحیح آب قرار بگیرند.

امینی، شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز را یکی از راه های توزیع عادلانه آب دانست و افزود: کشف انشعابات غیرمجاز و شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز، تاثیر بسیاری در توزیع عادلانه آب دارد.

وی گفت: برنامه مدونی برای شناسایی و جمع آوری پمپ های غیرمجاز عملیاتی شده است تا از مصرف نادرست آب جلوگیری شود

امینی افزود: شرکت آبفای اصفهان مصرف سرانه آب واحدهای مسکونی را از 189 لیتر به ازای هر نفر در روز در سال 86 به 151 لیتر در سال 95 رساند اما با توجه به بحران کم آبی در تابستان امسال مسئولان از آبفا انتظار دارند سرانه مصرف آب را به یکصد لیتر در شبانه روز کاهش دهند.

وی گفت: رسیدن به این رقم در بازه زمانی کوتاه مشکل است اما می توان با اعمال راهکارهای فرهنگی، فنی و تعرفه ای به این رقم دست یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی