English

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان:

طرح مرمت نقاشی های کلیسای جلفای اصفهان آغاز شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: طرح مرمت نقاشی های کلیسای حضرت مریم در جلفای اصفهان آغاز شد.

طرح مرمت نقاشی های کلیسای جلفای اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، فریدون الهیاری با اشاره به آغاز طرح مرمت نقاشی های کلیسای حضرت مریم و هاکوب مقدس در جلفای اصفهان با اعتبار اولیه 500میلیون ریال گفت: این مجموعه منحصر به فرد تاریخی در محله میدان بزرگ جلفای اصفهان واقع شده و دارای تزئینات منحصر به شامل  دیوارنگاره های مربوطه به تعالیم مذهبی حضرت مسیح(ع) و وقایع ایام پیامبری ایشان است.

وی افزود: با توجه به بروز آسیب های مختلف بر روی این دیوار نگاره ها، مرمت لایه های نقاشی دیواری این کلیسای زیبای تاریخی شامل لایه برداری نقاشی ها، تثبیت لایه های رنگ و مرمت گچ بستر دیوارها در دستور کار مرمتگران آثار تاریخی قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 6 ماه مرمتگران این کلیسای تاریخی افزود: در کار مرمت این مجموعه تاریخی تلاش شده است ضمن پاکسازی آلودگی های سطحی، نقاشی های زیبا و منحصر به فرد تاریخی حفظ شود و در عین حال لایه های رنگ پوسته شده نیز تحکیم و تثبیت شود.

کلیسای حضرت مریم از جمله قدیمی ترین کلیساهای جلفای اصفهان است که در سال 1613 میلادی و همزمان با سلطنت شاه عباس اول صفوی و در اوایل استقرار ارامنه در شهرک جلفا توسط یکی از بزرگان جلفا که در نزد شاه عباس از مقبولیت فراوانی برخوردار بود به نام  آودیک باباکیان  بنا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه