English

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان خبر داد:

معافیت ۵۱ درصد مؤدیان مالیاتی از پرداخت مالیات / اخذ ۵۲۰۰ میلیارد تومان مالیات استان اصفهان در سال گذشته

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به اینکه بالغ بر 51 درصد مؤدیان مالیاتی استان از پرداخت مالیات معاف هستند، گفت: اگر این افراد از این فرصت استفاده نکنند از معاف بودن مالیات محروم و جریمه نیز خواهند شد.

معافیت 51 درصد مؤدیان مالیاتی از پرداخت مالیات / اخذ ۵۲۰۰ میلیارد تومان مالیات استان اصفهان در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، امیری در جمع اصحاب رسانه گفت: میزان وصولی درآمد مالیاتی در سال گذشته 5.2 هزار میلیارد تومان است که نزدیک به 92 درصد پیش‌بینی‌ها محقق شد اما از میانگین کشوری که 96 درصد است چهار درصد عقب هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته 51 درصد اظهارنامه ها معادل 246 هزار و 932 فقره اظهارنامه الکترونیکی دریافت کردیم، گفت: امیدوار هستیم در 3 روز باقی مانده 49 درصد دیگر نیز اظهارنامه خود را ارائه کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان پیرامون نرخ صفر مالیاتی افزود: اگر مؤدیان مالیاتی در زمان مقرر اظهارنامه خود را ارائه ندهند از تمام معافیت‌ها محروم و شامل 30 جرائم غیرقابل بخشش نیز می‌شوند.

وی همچنین به مشاغل خودرویی اشاره کرد و افزود: این مشاغل نیز نیازی به ثبت اظهارنامه نداشته و بخشنامه‌های سازمان مالیاتی، مالیات مقطوع این مشاغل را مشخص کرده است.

امیری با بیان اینکه بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی نیز در استان شناسایی کرده‌ایم، بیان کرد: این مقدار به معنای فرار مالیاتی نیست بلکه این مقدار فرار مالیاتی را شناسایی کرده‌ایم، پس از دادرسی‌های مالیاتی اگر به وصول برسد می‌تواند به بخش‌های دیگر کمک کند.

وی بیان کرد: امسال اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در حال انجام است و امروزه اظهارنامه مالیاتی یکی از جنبه‌ های اداری، تجاری و کسب‌وکارها را تشکیل می‌ دهد.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با بیان اینکه در سال گذشته مؤدیان مالیاتی تا پایان تیرماه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی داشتند گفت: امسال بر اساس تصویب قانون مالیات مستقیم تمامی مؤدیان اشخاص حقیقی تا 31 خردادماه فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی دارند تا شامل معافیت‌ها و تسهیلات شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه