English

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:

توانمندسازی و اشتغال‌ زایی پلی به سوی رفع محرومیت است

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت : توسعه خدمات به‌ویژه اشتغال، تأمین مسکن نیازمندان، توجه به مناطق با ضریب محرومیت بالا، تقویت آموزش و فرهنگ دینی از جمله اقدامات کمیته امداد در جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است که یاری و همراهی خیران را می‌طلبد.

توانمندسازی و اشتغال‌ زایی پلی به سوی رفع محرومیت است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، شیران با بیان اینکه توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت از فعالیت های مهم  کمیته امداد است اظهار کرد: یکی از مهم ترین خدمات کمیته امداد در زمینه توانمندسازی جامعه هدف،   ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای آنها است.

وی با اشاره به پنج مولفه مهم  اشتغال زایی شامل مشاوره، استعداد سنجی، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای، ایجاد اشتغال و  نظارت فنی و پشتیبانی، افزود : این اقدامات موجب می شود طرح های اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت از پایداری بالایی برخوردارباشند.

شیران به اقدامات انجام‌شده از سوی کمیته امداد در حوزه  اشتغال و خودکفایی اشاره کرد و افزود: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری بانام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» خوشبختانه کمیته امداد در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی با بیان افزایش اعتبارات سال جاری نسبت به سال ۹۵ عنوان کرد: بر اساس تعامل انجام شده و شناسایی مددجویان پیش بینی می شود میزان اعتبارات اشتغال زایی  سال جاری تا ۲,۵ برابر افزایش یابد و همچنین سقف تسهیلات پرداختی از یک صد و پنجاه میلیون ریال به دویست میلون ریال  افزایش پیدا کند.

مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد خدمت‌رسانی به جامعه هدف و اشتغال زایی برای مدجویان است، گفت: ارائه آموزش‌های ترویجی و بلند مدت به متقاضیان با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال از جمله اقداماتی است که در این بخش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تحت پوششان کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند اذعان داشت:در سال ۹۵  بیش از۲۵ میلیارد تومان  تسهیلات اشتغال زایی  به دو هزارو ۲۰۴ زن سرپرست خانوار تحت حمایت از محل اعتبارات صندوق  قرضه الحسنه بانک ها و تسهیلات امدادی  پرداخت شده است.

شیران با تأکید بر توانمندسازی و اشتغال مددجویان گفت: با جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال پایدار و جدید می‌توانیم اقدامات خوبی در راستای عملیاتی کردن شعار سال و نزدیک شدن به اقتصاد مقاومتی برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه