English

تکریم و تجلیل از خانواده شهدای ۱۵ خرداد در قم

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: در آستانه قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ خادمان شهدا از خانواده معظم شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد دیدار می کنند.

تکریم و تجلیل از خانواده شهدای ۱۵ خرداد در قم

به گزارش خبرگزاری موج ازقم ،مدیر کل بنیاد شهید وامو رایثا رگران استان قم با اشاره به برگزاری مراسم تکریم خانواده شهدای انقلاب اسلامی عنوان کرد: به منظور تکریم و تجلیل از خانواده شهدای انقلاب اسلامی، شهدایی که با پایداری و ایستادگی در دوران خفقان در برابر رژیم ایستادند و از امام خمینی (ره) حمایت نمودند، و با هدف شناساندن این مردان تاریخ ساز به نسلهای انقلاب اسلامی برنامه دیدار و سپاس از خانواده معظم شهدای 15 خرداد صورت می گیرد.

وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آنقدر از اهمیت برخوردار بود که به فرمایش حضرت امام به عنوان نقطه عطفی در آغاز انقلاب اسلامی به شمار می رود. امام خمینی (ره) عزاداری سیدالشهدا را مبنای آن قیام و مبدا نهضت اسلامی ایران دانست و در سخنرانی هایشان مشروعیت رژیم را زیر سوال برد.  

 سید جواد هاشمی تاکید کرد: قیام سید الشهدا الگوی ایثارگری و شهادت طلبی است، قیام عاشورا دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) در برابر بدعتهای یزدیان بود، حرکت در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر که به فراموشی سپرده شده بود و در سال 42 آغاز قیام اسلامی برای دفاع از اسلام حقیقی  و اعتراض به استعمار دشمنان و ظلم رژیم بود.

در جریان راهپیمایی 15 خرداد سال 42 در اعتراض به بازداشت حضرت امام بدنبال سخنرانی عصر عاشورا (13خرداد 42 ) در قم و در پی واقعه فیضیه و انتقاد به لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سیاه شاه که موجبات نفوذ آمریکا و اسرائیل را در ایران بیشتر می کرد، مردم قم به خیابانها ریختند و تظاهرات در پشتیبانی از امام برپاکردند و شعار«یا مرگ یا خمینی" سردادند. در این تظاهرات شهادت 17 نفر از مردم قم به ثبت رسیده است.

شهدای این روز تاریخ ساز در استان قم، علی استاد هاشمی ،‌عبداله اشعری،‌محمود اعرابی،‌ حسین افسر،‌ عباس اقلیمی ،‌احمد پاره دوز،‌ محمد حسین تشکری،‌محمد خوش لهجه،‌ علی زارعی،‌غلام حسین شاه قلندری،‌ علی اکبر شیر خدا،‌ محمد صفایی،‌ محمد علی عباسی،‌محمود عباسی زاده،‌مصطفی علی عسگری،‌ حسن کلهر و‌ قاسم مکاری ثبت شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه