English

رئیس پلیس راه استان اصفهان خبر داد:

۸۲ درصد از تصادفات فوتی در اصفهان بدلیل نبود تجهیزات ایمنی در خودروهاست

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: 82 درصد از تصادفات فوتی در جاده های استان در یکسال گذشته مربوط به خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی مانند کیسه هوا و ترمز 'ABS' بوده است.

82 درصد از تصادفات فوتی در اصفهان بدلیل نبود تجهیزات ایمنی در خودروهاست

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، کیسه هوا (Airbag) یک وسیله ایمنی در خودرو است که در زمان تصادف پر از باد می شود و بشکل بالش بین سرنشین و بدنه خودرو در نقش حفاظ نرم قرار می گیرد.

'ای بی اس'(ABS) یک سامانه ایمنی در ترمز خودرو است که مانع قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمز گرفتن توسط راننده می‌شود.

سرهنگ حسین پور قیصری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: نقش تجهیزات ایمنی خودروها در تصادفات جرحی نیز مشهود است بطوریکه در سال 95 تعداد پنج هزار و 846 فقره تصادف جرحی در جاده های استان رخ داد که 86 درصد این تعداد نیز فاقد تجهیزات ایمنی خودروها بود.

وی افزود: این آمار در سال 94 تقریبا به یک میزان است هرچند که در سال 94 میزان تصادفات فوتی و جرحی در جاده های استان از سال 95 بیشتر بود اما باز هم نقش تجهیزات ایمنی نصب شده بر روی خودروها به یک میزان تاثیرگذار است.

پور قیصری تاکید کرد: با توجه به آمار قابل توجهی که در این زمینه وجود دارد می توان نتیجه گرفت که نصب اینگونه تجهیزات بر روی خودروها چقدر می تواند در کاهش تلفات و مجروحان حوادث رانندگی موثر باشد.

وی بیان داشت: به همین خاطر به کسانی که قصد خرید خودرو دارند توصیه می شود از مجهز بودن خودروی مورد نظر به تجهیزات ایمنی اطمینان خاطر داشته باشند.

رییس پلیس راه استان اصفهان یادآور شد: امروز با همکاری خودروسازها تمام خودروهای داخلی، مجهز به تجهیزات ایمنی هستند.

سرهنگ پور قیصری افزود: توصیه می کنیم کسانی که خودروهای مجهز به تجهیزات ایمنی دارند نیز همه سال با مراجعه به نمایندگی خودروسازها و معاینه فنی از سلامت و بدون نقص بودن خودروی خود مطمئن شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه رانندگی فقط روشن و خاموش کردن خودرو نیست، خاطرنشان کرد: یک راننده بایستی تا حدی با سیستم فنی خودرو آشنایی داشته باشد و بداند از این وسیله چگونه باید مراقبت کند.

این مقام انتظامی از رانندگان درخواست کرد که همیشه قبل از سفر از سلامت تجهیزات خودرو اعم از سیستم روشنائی، برق، برف پاک کن، لنت ترمز، آج لاستیک، تنظیم فرمان و موارد دیگر اطمینان حاصل کنند.

نقش نصب تجهیزات ایمنی خاص مانند کیسه هوا(AirBag) و ترمز ABS بر روی خودروها بقدری مهم و حیاتی است که نیروی انتظامی در سالیان اخیر با عدم شماره گذاری خودروهای فاقد این تجهیزات، خودروسازها را ملزم به نصب آنها بر روی خودروهای تولیدی خود کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی