English

عدم پدیداری در رانندگی عامل وقوع ۴۷ درصد تصادفات فوتی در سال ۹۵

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اهمیت دیدن و دیده شدن در رانندگی عدم پدیداری در رانندگی را عامل وقوع 47 درصد تصادفات فوتی در جاده های استان عنوان کرد.

عدم پدیداری در رانندگی عامل وقوع 47 درصد تصادفات فوتی در سال 95

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، سرهنگ حسین پورقیصری گفت: 90 درصد از اطلاعاتی که رانندگان در هنگام رانندگی دریافت می کنند از طریق چشم است که این امر ضرورت پدیداری را نشان می دهد.

وی در تعریف پدیداری در رانندگی اظهار داشت: پدیداری در رانندگی به دو بخش تقسیم میشود که بخش اول آن دیدن و بخش دوم دیده شدن است.

این مقام مسئول بیان داشت: دیدن از مسولیت های مهم راننده است که در زمان رانندگی باید به خوبی ببیند و تاخیر در دیدن حتی یک ثانیه یا کمتر می تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

سرهنگ پورقیصری عنوان داشت: راننده باید از انجام اعمالی که دیدن را دچار مشکل می کند بپرهیزد به عنوان مثال در زمان رانندگی نباید از تلفن همراه استفاده کند.

وی اضافه کرد: خوردن و آشامیدن،حواس پرتی،خواب آلودگی و مواردی از این دست از جمله مسائلی هستند که در دیدن راننده تاخیر وارد نموده و باعث وقوع تصادفات می شود.

رئیس پلیس راه استان مساله دیدن در رانندگی را در تمام کشور یکسان عنوان کرد و در عین حال افزود: ولی عواملی که مانع دیدن مناسب راننده می شود ممکن است در استان، شهرها و یا جاده های کشور یا استان متفاوت باشد.

سرهنگ پورقیصری گفت: در استان اصفهان بدلیل یکنواختی راه،عواملی که باعث تاخیر در دیدن راننده می شود عدم توجه به جلو خصوصاً ناشی از خواب آلودگی است که در سال 95 تصادفاتی که با این علت به وقوع پیوسته 47 درصد از تصادفات فوتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: دیده شدن هم یکی از بخش های مهم پدیداری است که بعضاً مورد بی توجهی رانندگان قرار گرفته و درنتیجه منجر به وقوع حوادث بعضاً ناگواری می شود.

وی اظهار داشت: توصیه ما به رانندگان این است که باید خود را بخوبی در معرض دید دیگر کاربران ترافیک قرار دهند و این کار با استفاده مناسب از چراغ های خودرو در شب،استفاده از لباس روشن توسط عابرین در شب، استفاده از بازتاب های نور،ایمن سازی صحنه تصادف با تجهیزات ایمنی و... تحقق می یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه