English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان خبر داد:

افزایش برداشت گل محمدی و زعفران در اردستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: سالانه بالغ بر 12 تن گل محمدی و 336 کیلوگرم زعفران از مزرعه های شهرستان اردستان برداشت می شود.

افزایش برداشت گل محمدی و زعفران در اردستان

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، صالح  افزود: در چند سال اخیر با توجه به برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی، بازدیدهای به عمل آمده از مزرعه های الگویی و ترویجی، سطح زیر کشت زعفران به 45 و گل محمدی به 15 هکتار افزایش یافته است.

وی با بیان این که در هر هکتار زمین زیر کشت زعفران 8 کیلوگرم زعفران و در هر هکتار سطح زیرکشت گل محمدی 2 هزار کیلوگرم گل برداشت می شود تصریح کرد: با اجرای برنامه های مدیریتی و برگزاری کلاس های آموزشی و علمی و پرداخت تسهیلات هر ساله شاهد توسعه سطح زیر کشت این دو محصول در شهرستان خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: با توجه به تداوم خشکسالی و شرایط کم آبی حاکم بر منطقه در راستای تغییر و اصلاح الگوی کشت محصولات زراعی، باغی و به منظور افزایش بهره‌ وری و اشتغال‌ زایی بیشتر، کشت زعفران و گل محمدی در دستور کار کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته است.

صالح خاطر نشان کرد: کشت این 2 محصول استراتژیک و گران قیمت دراولویت برنامه های مدیریت بحران آب در بخش کشاورزی و تحت عنوان تغییر سیستم الگوی کشت قراردارد.

وی افزود: نظارت برامر کاشت، داشت و برداشت این محصول ها باعث افزایش دانش فنی و تجربه کشاورزان شده است و شاهد افزایش کمی و کیفی این محصول ها در سال ‌های آتی در اردستان خواهیم بود.

شهرستان اردستان دارای 25 هزار و761 هکتار زمین زراعی شامل 18هزار و 186هکتار مزروعی و 6 هزار و 75هکتار باغی و بقیه آیش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه