English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به ۴۶ هزار هکتار از مزارع سیستان ۱۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بهره‌برداری از طرح "آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از مزارع دشت سیستان" می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت مردم سیستان ایفا کند و برای 100 هزار نفر از مردم منطقه اشتغال پایدار ایجاد کند.

بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به 46 هزار هکتار از مزارع سیستان 100 هزار شغل ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، رضا نجفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح "آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از مزارع دشت سیستان" از لحاط تولید و اشتغال بزرگترین طرح اقتصاد مقاومتی سطح استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب ایجاد تحول در منطقه سیستان شده، افزود: با توجه به خشکسالی حاکم در سیستان در سال‌های اخیر، مردم این منطقه در حال مهاجرت به دیگر مناطق کشور بوده‌اند و در این راستا اجرای طرح "آبرسانی با لوله به 46 هزار هکتار از مزارع دشت سیستان" می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از مهاجرت مردم سیستان ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح از تبخیر سالانه 300 میلیون مترمکعب آب از "چاه‌نیمه‌های" منطقه سیستان جلوگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این طرح می‌تواند برای 100 هزار نفر از مردم سیستان اشتغال پایدار ایجاد کند.

نجفی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح آبرسانی با لوله می‌توان با 400 میلیون مترمکعب آب همه منطقه سیستان را مدیریت کرد، ادامه داد: پیش از این کشاورزان منطقه سیستان حدود 75 درصد منابع آبی را در روند کشاورزی هدر می‌دادند و بهره‌برداری از این طرح این میزان هدررفت را به کمتر از 5 درصد می‌رساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و 500 گلخانه و 2 هزار هکتار باغ انگور در شهرهای مختلف منطقه سیستان وجود دارد، اظهار داشت: برنامه داریم با تغییر الگوی کشت و کاهش میزان مصرف آب، تولید بخش کشاورزی در منطقه سیستان 3 برابر افزایش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه