English

دشمن عمامه را نشانه گرفت و به دنبال انزوای روحانیت بوده است

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: دشمن عمامه را نشانه گرفت و به دنبال انزوای روحانیت بوده است.

دشمن عمامه را نشانه گرفت و به دنبال انزوای روحانیت بوده است
به گزارش خبرگزاری موج استان قم

، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی ظهر امروز در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه رسالت قم که در نمازخانه این مدرسه برگزار شد، اظهار کرد: باید به خداوند حسن ظن داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه با حسن ظن به خداوند، انسان امید پیدا خواهد کرد، مطرح کرد: جبهه مقاومت با امید به خداوند توانسته مقاومت داشته باشد و حسن ظن به خداوند بزرگ‌ترین ویژگی جبهه مقاومت است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه حسن ظن به خداوند، عبادت است، عنوان کرد: اگر انسان یک وجب به سمت خداوند برود، خداوند یک زراع به سمت انسان خواهد آمد و انسان باید نسبت به این موضوع باور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در مسیر فهم دین خداوند نباید هیچ‌گاه ناامید و سست شویم، خاطرنشان کرد: اگر انسان به خود باور داشته باشد به تکبر خواهد رسید ولی اگر استعدادهای خود را به عنوان سرمایه‌های خدادادی بداند، به موفقیت خواهد رسید.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه راه به سوی تقرب به خداوند باز است، تصریح کرد: کسی که گمان بد به خداوند داشته باشد موجب گرفتاری و خشم انسان نسبت به تمام امور و اتفاقات می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حسن ظن به خداوند به انسان آرامش می‌دهد، یادآور شد: یک امر انسان برای فهم یک آیه از قرآن کریم، کم است و ما این کتاب را برنامه درسی خود قرار داده‌ایم تا بتوانیم احکام دین را برای مردم تبیین کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه فهم قرآن در قیامت برای انسان درجه خواهد شد، ابراز کرد: طلاب در این مسیر قرار دارند و هیچ علمی نمی‌تواند در مقابل طلبگی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه طلاب برای فهمیدن دین خدا تلاش می‌کنند، بیان کرد: اجتهاد امر دیگری است که در مسیر طلبگی قرار دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه عمامه لباس و نشان دین است، اظهار کرد: به همین منظور سال گذشته دشمنان نشان دین و پیشوایان دین را هدف قرار دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه چنین نشانی در هیچ جای دیگری وجود ندارد، مطرح کرد: فردی که لباس دین و پیامبر(ص) را می‌پوشد باید خود را وقف کامل برای دین کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه تکلیف انسان با این عمامه سنگین‌تر خواهد شد، عنوان کرد: فردی که عمامه بر سر دارد باید نسبت به اعمال خود حساس‌تر باشد.

وی اضافه کرد: طلبه با لباس روحانیت نباید در هر مکانی و سر هر سفره‌ای حاضر شود و این موضوع محدودیت نیست، بلکه قداست خود را بیش‌تر حفظ می‌کند.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه دشمن این عمامه را نشانه گرفت و به دنبال انزوای روحانیت بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از اتفاقات سال گذشته تعداد طلاب جوانی که به این لباس، ملبس شدند بسیار افزایش داشته است و ما باید این مسیر را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه این لباس، عنایتی از سوی خداوند به ما است، تصریح کرد: با پوشیدن این لباس باید رابطه ما با مردم بهتر شده و بیش‌تر به مردم خدمت کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه این لباس باید برای ما تواضع و اخلاق بیاورد، یادآور شد: با این لباس نورانیت شما و برکت زندگی شما بیش‌تر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه