English

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری:

روحانیت را از انداختن عمامه نترسانید، عمامه کفن ماست

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: روحانیت از دوران شروع انقلاب اسلامی اعلام کرده که عمامه ما کفن ماست، ما را از چه می‌ترسانید؟ از اینکه عمامه به سر نداشته باشیم؟

روحانیت را از انداختن عمامه نترسانید، عمامه کفن ماست

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در همایش «اقتدار بسیجیان» که به مناسبت هفته بسیج در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین نیروهای بسیجی، بازوی توانمند ولایت و نظام اسلامی هستند اظهار کرد: افتخار این را داریم که بتوانیم به مناسبت هفته بسیج، میزبان بسیجیان باشیم و از آنها تقدیر کنیم.

وی افزود: بسیج یک حزب یا گروه نیست بلکه یک تفکر و اندیشه است که به واقع، خود به مثابه یک مکتب در فرهنگ ایرانی – اسلامی وجود دارد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه احزاب سیاسی به دلایل مختلف دچار اوج و سقوط می‌شوند گفت: اما بسیج مردمی از روز نخستین که پیامبر اکرم(ص) دعوت علنی خود را آغاز کرد وجود داشته و هیچ گاه مربوط به زمان و مکان خاصی نبوده است.
 
وی ادامه داد: بسیج پا به پای مکتب اسلام و تشیع حرکت کرده و هیچگاه از پای نمی‌نشیند و آنهایی که گمان می‌کنند با شهید کردن بسیجیان می‌توانند این نیروی عظیم مردمی را از صحنه بیرون کنند بدانند که اگر توانستند اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را از صحنه خارج کنند، به هدفشان در مورد بسیج هم خواهند رسید.
 
اسکندری با اشاره به اشتباهات پی در پی استکبار جهانی در مواجهه با جمهوری اسلامی عنوان کرد: آمریکا و متحدانش باید بدانند همانطور که در دفعات گذشته، محاسباتشان اشتباه از آب درآمده، این بار هم راه به جایی نخواهند برد و تحلیل‌گرانشان راهنمایی‌های غلط به آنها می‌دهند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به افراد و گروه‌های پشت پرده و در خیابان گفت: شما روی مسائلی انگشت گذاشته‌اید که مردم ما هیچگاه و در هیچ شرایطی حاضر نیستند به این ارزش‌ها پشت کنند.
 
وی افزود: ایران یک کشور غربی نیست که با ترویج بی حیایی و ولنگاری، به ندای غربگرایان لبیک بگوید ولی حقیقت این است که مردم ایران حتی پیش از اسلام، به عفاف و حجاب و کرامت شهره بوده‌اند.
 
اسکندری با تاکید بر اینکه زن عفیف و پاکدامن ایرانی مثل زنان بی هویت در برخی کشورهای غربی نخواهند شد گفت: غیرت زنان ایرانی در برهه‌های مختلف از جمله در دوران دفاع مقدس و محاصره آبادان و خرمشهر به جهانیان اثبات شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: پیشوایان مذهبی و روحانیت شیعه در طول تاریخ در مظلومیت زندگی کرده و ابای از مظلومیت ندارند، ما وارث امام صادقی هستیم که بدون عمامه و عبا و ردا به کاخ خلیفه وقت بردند ولی امروز از خلفا هیچ خبری نیست اما امام صادق(ع) محبوب قلب‌هاست.
 
وی تصریح کرد: روحانیت از دوران شروع انقلاب اسلامی اعلام کرده که عمامه ما کفن ماست، ما را از چه می‌ترسانید؟ از اینکه عمامه به سر نداشته باشیم؟ اشتباه محاسباتی شما همین جاست که نه مردم ایران را شناخته‌اید و نه روحانیت شیعه را.
 
اسکندری گفت: بسیج همواره آماده جان دادن و فداکاری بوده است ولی امروز آماج حملات دشمن قرار گرفته؛ نیروی انتظامی را به رگبار می‌بندند ولی تفاوت بین نیروی انتظامی در نظام ولایی با پلیس دیگر کشورها این است که آنها در مقابل مردمشان تفنگ دست می‌گیرند که منافع خود را حفظ کنند ولی نیروی انتظامی ما خویشتندارانه و مظلومانه تن به شهادت می‌دهد ولی حاضر نیستند گلوله‌ای به سمت طرف مقابل ولومقصر شلیک کند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه