English

حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد مطرح کرد:

حضرت زهرا(س) یک بسیجی بودند

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: حضرت زهرا(س) یک بسیجی بودند و فدایی ولایت شدند.

 حضرت زهرا(س) یک بسیجی بودند

، حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم‌نژاد در وبینار گرامیداشت هفته بسیج با موضوع بسیج و بسیجی در آیینه نهج البلاغه، با اشاره به اینکه بسیجی سرشار از امید و توکل به خدا است، اظهار کرد: بسیجی درحال معامله با خداست و در این مسیر به تبلیغات منفی دیگران توجه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بسیجی ویژگی‌های خاص خود را دارد، مطرح کرد: ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به روحیه استقامت، صبر، بردباری، شکیبایی، امید، خستگی ناپذیری و ... اشاره کرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به حکمت ۴۳۳ نهج ابلاغه، عنوان کرد: امیرالمومنین(ع) یاران و بسیجیان فدایی در اطراف خود داشتند که بزرگ‌ترین بسیجی ایشان، مالک اشتر بود.

وی با بیان اینکه بسیجی دست راست امام خود است، خاطرنشان کرد: زمانی که خبر شهادت مالک اشتر به معاویه رسید، گفت: حضرت علی(ع) دو دست راست داشت که اولی در صفین با شهادت عمار یاسر و دومی امروز با شهادت مالک اشتر قطع شد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم‌نژاد با اشاره به اینکه معاویه بدون اینکه متوجه باشد، بسیجی را تعریف در این جمله کرده است ، تصریح کرد: همچنین زمانی که خبر شهادت مالک اشتر به امیرالمومنین(ع) رسید، ایشان فرمودند: مالک برای من این‌گونه بود مثل من برای پیامبر(ص).

وی با بیان اینکه بسیجی راه را آغاز می‌کند و تا انتها ادامه می‌دهد و ازین مسیر خارج نمی‌شود، یادآور شد: بسیجی نفوذناپذیر است و به آسانی در شک و شبهه گرفتار نمی‌شود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه بسیجی با بصیرت و در اوج است، بیان کرد: بسیجی باید بُرنده باشد چراکه بسیجی خنثی اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه بسیجی باید به حدی رشد کند که با رفتن خود جهان به دو دسته شاد و غمگین تقسیم شود، ابراز کرد: زمانی که خبر شهادت مالک اشتر پخش شد، معاویه و همراهان او خوشحال بودند ولی امیرالمومنین(ع) به مسجد رفته و برای او گریستند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به اینکه بسیجی باید بداند حق یک طرف و آن سوی حق، ضلالت و گمراهی است، اظهار داشت: انسان باید خط و ربط خود را دقیق مشخص کند و با سکوت به منکرات رضایت ندهد.

وی با بیان اینکه بسیجی باید مالک نفس خود باشد، مطرح کرد: یک بسیجی کامل آداب انسانی، اخلاقی و تربیتی را می‌داند و رعایت می‌کند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه بسیجی لشکر مخلص خداست و اگر این خلوص باشد بسیجی معشوق امیرالمومنین(ع) می‌شود، عنوان کرد: بسیجی نسبت به دشمن با صلابت، سرسختی و مقاومت و نسبت به مسلمین با رحمانیت برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج زن و مرد ندارد، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) نیز یک بسیجی بودند و فدایی ولایت شدند.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در پایان تأکید کرد: حضرت زهرا(س) به ما بسیجی بودن را یاد دادند چراکه ایشان خود را مطیع رهبر و ولیّ خود می‌دانستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه