English

رفع مشکلات جامعه پرستاری را با جدیت دنبال می کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: حل مشکلات رفاهی کارکنان، پرسنل، پزشکان،پرستاران و اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم به‌ویژه مشکل مسکن آنان در دستور کار دانشگاه قرار دارد و با جدیت دنبال خواهد شد.

رفع مشکلات جامعه پرستاری را با جدیت دنبال می کنیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی مصری در مراسم بزرگداشت روز پرستار که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب( س) در صحن حضرت زهرا(س) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، اهمیت رعایت سطح اول نظام سلامت را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این سطح از سلامت مربوط به پیشگیری از سلامت بوده و نقش پزشک و پرستار در این سطح از نظام سلامت به مراقبت از سلامت برمی‌گردد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم استمرار سطوح مختلف مراقبت سلامت از سوی پرستاران را دارای اهمیت دانست و گفت: مراقبت و پرستاری مجموعه‌ای از فضایل اخلاقی است که در حفظ این فضایل اخلاقی و انتشار آن به جامعه باید تلاش کرد. 

وی آسیب دیدن تجهیزات پزشکی در مراکز آموزشی درمانی در دوران کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: مقرر شده از هفته آینده هر دو هفته با کمک و همیاری معاونین و مدیران ستاد یک دستگاه در مراکز دولتی و همچنین مراکز خصوصی افتتاح شود. 

مصری با بیان کمبود 650 تخت بیمارستان دولتی در استان قم گفت: این موضوع را با مسئولان استانی و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی مطرح خواهیم کرد تا در بودجه سال آینده گنجانده شود و یا در برنامه آتی سفر ریاست جمهوری دنبال شود.  

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از امضای تفاهم‌نامه هتل محبین اهل‌بیت(ع) خبر داد و گفت: به دنبال طراحی و یا خرید یک مجموعه فرهنگی، فاخر و در شأن استان قم و دانشگاه علوم پزشکی قم هستیم تا همکارانی که از سایر استان‌ها به استان قم می‌آیند از این مجموعه فرهنگی رفاهی استفاده کنند. 

وی در ادامه از تشکیل معاونت‌های فرهنگی در مراکز آموزشی درمانی استان خبر داد و گفت: یکی از کارکردهای فرهنگ در بیمارستان‌ها فرهنگ سلامت است که موضوعات مراقبت فرهنگی و فرهنگ سلامت انجام کارهای فرهنگی برای پرسنل و بیماران است که باید این مهم با جدیت در مراکز درمانی دنبال شود. 

مصری در پایان حل مشکلات رفاهی کارکنان و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی قم به‌ویژه مشکل مسکن آنان را مورد توجه قرار داد و گفت: به‌منظور در نظر گرفتن زمینی در داخل شهر برای حل مشکل مسکن کارکنان، پزشکان، پرستاران و اساتید در جلسه‌ای که این هفته با استاندار محترم خواهیم داشت موضوع را مطرح و برای رفع مشکل نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد. 

همچنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در این مراسم اظهار داشت: بر خود لازم میدانم از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی عزیزان پرستار که مرهم بیماران هستند تقدیر به عمل بیاورم.  

مجید محبی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نیز در دفاع از حریم ولایت و امامت پرستار بودند، گفت: خدمت در شهر کریمه اهل‌بیت(س) نعمت بزرگی است که شامل حال شما عزیزان پرستار در استان قم شده است. 

همچنین علی‌اکبر قربانی رئیس سازمان نظام پرستاری استان قم به مشکلات مالی و رفاهی جامعه پرستاری اشاره و اظهار کرد: سال گذشته گنجاندن طرح فوق‌العاده خاص در مجلس شورای اسلامی مطرح شد اما با رأی بالای نمایندگان مورد موافقت قرار نگرفت؛ درحالی‌که نیاز کشور به نیروهای متخصص و فوق تخصص روزبه‌روز بیشتر می‌شود درحالی‌که برای رفع مشکلات رفاهی جامعه پرستاری در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه