English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد

توسعه فضای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی قم مورد تأکید است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر حل مشکلات اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تأکید کرد و گفت:طرح مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مهم است اما باید در کنار طرح این موضوعات مشکلات اساتید و اعضای هیئت علمی نیز طرح و به نتایج مثبتی برسد.

توسعه فضای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی قم مورد تأکید است

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی مصری در نشست صمیمی با اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه و مدیران گروه دانشکده‌ها که با حضور دکتر پرهام معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: توجه به شرایط و مسائلی که اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه با آن مواجه هستند و کمک به حل این مسائل سبب رشد و ارتقای دانشگاه می‌شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بر لزوم توسعه و اصلاح فرآیندها و همچنین توسعه فضای فیزیکی دانشگاه تأکید و تصریح کرد: اصلاح فرآیندها و توجه به مسائل مالی، جبران کمبود نیروی انسانی و همچنین فراهم کردن فضای فیزیکی لازم در دانشگاه مورد تأکید مسئولان است. 

وی با بیان اینکه بعد از حل مشکل تنخواه دانشکده‌ها باید به سمت استقلال مالی چند دانشکده رفت، گفت: همچنین برای اعتباربخشی رشته‌ها از هم اکنون باید برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه بر لزوم حل مشکلات دانشگاه تأکید و ابراز داشت: قطع به‌یقین این مشکلات با همدلی و دست‌به‌دست هم دادن حل خواهد شد. 

مصری همچنین توجه به حوزه فرهنگی در کنار سایر حوزه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: حوزه آموزشی پژوهشی حوزه قداست علم است؛ اما حوزه فرهنگی با حوزه درمان و بالین متفاوت است و توجه به حوزه فرهنگی جزو ضروریات بوده و باید از نظر فرهنگی روی کارشناسان حوزه‌های مختلف دانشگاه کار کنیم. 

وی در ادامه بر لزوم اصلاح تجهیزات آموزشی تأکید کرد و گفت: برخی رشته‌ها و گروه‌های آموزشی نیاز به برنامه راهبردی جهت ارتقاء دارند که باید این برنامه راهبردی برای هر دانشکده و مدیران گروه‌ها بر اساس اسناد بالادستی و برنامه تحول و تعالی دانشگاه تهیه و تدوین شود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین بر حل مشکلات مالی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تأکید کرد و گفت: در جلسه با روسای دانشگاه‌های قم که در هفته جاری برگزار خواهد شد طرح مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مهم است اما باید در کنار طرح این موضوعات مسائل مالی من‌جمله طرح تعاونی مسکن اساتید نیز طرح و به نتایج مثبتی برسد. 

مصری در پایان تعریف برنامه مشخص برای دانشگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: علوم پزشکی قم در میان سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی بین تیپ دو و سه است که باید این فرایند اصلاح و با هدف‌گذاری‌هایی که انجام می‌شود باید سعی کنیم به تیپ 2 برسیم و در شأن دانشگاه چالش‌های رفاهی و تسهیلاتی را برطرف کنیم. 

گفتنی است در این نشست صمیمی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه به بیان دغدغه‌ها و مسائل رشته‌ها و گرایش‌ها مربوط به گروه تحصیلی دانشکده‌های مربوطه پرداختند. 

مسائل مرتبط با دوره‌های کارآموزی و بالین رشته هوشبری، کاهش ورودی دانشجویان بهداشت عمومی، توزیع واحدهای درسی بدون تخصص لازم در بین گروه‌ها در رشته بهداشت عمومی،مغفول ماندن دانشکده پرستاری در زمینه پیشگیری از بیماری سرطان، نیاز به پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در دانشکده سلامت و دین، کمبود نیروی انسانی و فضای فیزیکی در دانشکده پیراپزشکی، لزوم معرفی اساتید حق‌التدریس حاذق و با کفایت در رشته فوریت‌های پزشکی، نبود نیروی کارآزموده و ماهر در آزمایشگاه جامع مرتبط با رشته علوم آزمایشگاهی، مشکل شاغل بودن دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مامایی، لزوم رفع مشکلات مالی و رفاهی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، لزوم حل مشکل نبود اساتید و اعضای هیئت‌علمی مرتبط با رشته علوم آزمایشگاهی و آناتومی، لزوم بومی‌سازی رشته اتاق عمل و هوشبری و آوردن دکتری این رشته در دانشگاه، لزوم راه‌اندازی کلینیک‌ها سلامت سالمندی و جذب نیروی متخصص مرتبط با سلامت سالمندی از جمله مسائل مطرح در این نشست بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه