English

مسئولین باید قلب خویش را کانون رحمت و محبّت و لطف به مردم قرار دهند

یکی از مراجع گفت: مسئولین باید قلب خویش را کانون رحمت و محبّت و لطف به مردم قرار دهند.

مسئولین باید قلب خویش را کانون رحمت و محبّت و لطف به مردم قرار دهند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله نوری همدانی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با مهندس اوجی؛ وزیر نفت کشور و هیات همراه، ضمن عرض خیر مقدم، خاطر نشان کردند باید عقلانیت همراه با عاطفه در مدیریت کشور وجود داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی دامت برکاته با تشکر از زحمات و تلاش مهندس اوجی و وزارت مطبوع ایشان، متذکر شدند که این تلاش ها و پیشرفت ها باید در سفره مردم نمود لازم را داشته و محسوس باشد.

در ادامه معظم له فرمودند: در اسلام مطالب فراوانی پیرامون نحوه رفتار و منش مدیریت مسئولین و مدیران وجود دارد؛ یکی از آنها نامه 53 نهج البلاغه می باشد که در آن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) خطاب به مالک اشتر می فرمایند: " وَأَشْعِرْ قَلْبَکَ الرَّحْمَةَ لِلرَّعِیَّةِ وَالْمَحَبَّةَ لَهُمْ وَاللُّطْفَ بِهِمْ.....". در این منشور مدیریت و مملکت داری حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) بر سه نکته تاکید دارند. نخست اینکه مسئولین باید قلب خویش را کانون رحمت و محبّت و لطف به مردم قرار دهند؛ چرا که این مردمی که بر آنها حکومت میکنید دو صنف هستند، یا مسلمانند که برادران دینی شما محسوب می شوند، و یا اینکه انسانند.

این مرجع عالی قدر جهان تشیع با تاکید بر لزوم وجود عدالت و مساوات در جامعه اسلامی خاطر نشان کردند: دومین نکته ای که حضرت به آن تاکید دارند موضوع عدالت است که همه مردم باید از آن بهره مند باشند. در آخر حضرت به موضوع ریشه کنی فقر از جامعه تاکید می نمایند. امروز معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه همچنان شاهد معضلاتی همچون فقر، گرانی، بیکاری و ارزش پایین پول ملی هستیم؛ و متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته آنچنان که باید این معضلات برطرف نشده است که خود نیاز به مدیریت بهتر و برنامه ریزی های دقیق تر و موشکافانه تر و بهره گیری از نخبگان حوزه های مربوطه را می طلبد.

آیت الله نوری همدانی دامت برکاته با اشاره به سخنی دیگر از امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر فرمودند: امام خطاب به مالک می فرمایند: «ای مالک! بدان که مردم ستون دین و اجتماع مسلمانان و سپر در برابر دشمن هستند». لذا باید قدر این مردم را دانست. این موضوعی است که بنده مرتباً به همه مسئولین تذکر می دهم. این مردم همان مردمی هستند که انقلاب کردند، در جنگ تحمیلی شهید دادند و اکنون هم در صحنه های حساس پای نظام ایستاده اند. روا نیست که اینگونه با فقر و گرانی و بیکاری دست و پنجه نرم کنند. البته دولت در این سالهای اخیر خدمات فراوانی نموده که باید به مردم گزارش دهند تا مردم مطلع باشند که در همین نظام اسلامی چه خدمت هایی شده و باید توجه داشت که دشمن با تبلیغات فراوان به فکر القای ناکارآمدی انقلاب است و ضعف ها را برجسته می کند. ما منکر ضعف نیستیم ولی خدمات بسیار بالا بوده و قابل قیاس با گذشته نیست.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار وزیر نفت با بیان خدمات و اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی ایشان به تشریح برنامه های این وزارت در جهت ارتقای هر چه بیشتر این صنعت و بهبود کیفیت خدمات آن به جامعه پرداخت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه