English

برگزاری اولین نشست از سلسله نشست‌های تعادل بین کار و زندگی در دانشگاه صنعتی قم

اولین نشست از سلسله نشست‌های تعادل بین کار و زندگی با تدریس دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با حضور کارکنان این دانشگاه برگزار شد.

برگزاری اولین نشست از سلسله نشست‌های تعادل بین کار و زندگی در دانشگاه صنعتی قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، اولین نشست از سلسله نشست‌های تعادل بین کار و زندگی با تدریس دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با حضور کارکنان این دانشگاه برگزار شد. در این نشست دکتر رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: هر کجا هستید همان جا را مرکز دنیا قرار دهید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است. گفت: این سخن یکی از آموزه‌های بزرگ مدیریتی است که اساتید برجسته علم مدیریت هم آن را به شکل‌های گوناگون بیان کرده‌اند. وی افزود: تعادل بین کار و زندگی با یک قاعده طلایی قابل اجرا است. ۳۴ درصد کار و تلاش، ۳۳ درصد تفریح و ۳۳ درصد استراحت . البته با توجه به شرایط زندگی هر فرد این اعداد تا حدی قابل انعطاف می‌باشد. وی در خصوص مزایای ایجاد تعادل بین کار و زندگی گفت: این تعادل سلامت جسمی و روحی فرد، ارتقای رشد فردی ورضایت شغلی را به وجود می‌آورد. دکتر رضائی نور با اشاره به فرهنگ و نحوه زندگی در سایر کشورها گفت: کاروشی یک اصطلاح ژاپنی به معنی مرگ بر اثر کار زیاد است. وزارت بهداشت و درمان ژاپن تایید کرده است که کاروشی به دو شکل اتفاق می افتد. اولین حالت آن مرگ ناشی از خستگی و بیماری های قلبی ناشی از کار زیاد است. دومین مورد خودکشی هایی است که دلیل اصلی آن مشکلات روانی ناشی از کار و فعالیت بیش از حد می باشد. دومین نوع کاروشی در صورتی قابل تشخیص است که کارمند حداقل 160 ساعت در یک ماه یا در سه ماه متوالی هر ماه 100 ساعت اضافه کاری داشته باشد.

این نشست با سوالات کارکنان در خصوص افزایش بهره وری و راندمان کاری همراه با حفظ نشاط در زندگی شخصی و خانوادگی پایان یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه