English

آیت الله حسینی بوشهری:

کارنامه روحانیت با غبار هیچ فتنه‌ای آلوده نخواهد شد/ از افکار و ایده‌های تمام حوزویان استقبال می‌کنیم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیت اهل جهاد، اجتهاد، سازندگی، هدایت‌گری، محرومیت چشیدن و شهادت است، گفت: این کارنامه درخشان روحانیت عزیز است و هرکس که گوش‌های خود را نبسته باشد، می‌شوند و می‌بیند.

کارنامه روحانیت با غبار هیچ فتنه‌ای آلوده نخواهد شد/ از افکار و ایده‌های تمام حوزویان استقبال می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ که در مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ برگزار شد، اظهار کرد: امروز بسیار مبارک و مقدس و روز ولایت و امامت است.

وی با اشاره به اینکه باید از خداوند توفیق دیدار جمال حضرت حجت(عج) را بخواهیم، مطرح کرد: ما باید به وظیفه‌ای که در زمان غیبت ایشان بر دوش ما سنگینی می‌کند، پایبند باشیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه در فضا و شرایط هفته دفاع مقدس هستیم، عنوان کرد: دفاع مقدس رسانه بزرگ انقلاب اسلامی و دانشگاه عارفان بود.

وی با اشاره به اینکه افراد بسیاری در دفاع مقدس راه صد ساله را یک شبه طی کردند، خاطرنشان کرد: اگرچه ما با آن‌ها نبودیم و به فیض شهادت نائل نیامدیم، ولی خداوند شاهد است که دل‌ها و عشق ما با آن‌ها است.

آیت الله حسینی بوشهری از شهدای روحانیت یاد کرد و گفت: چند هزار شهید روحانیت داشتیم که میان سایر اصناف بالاترین رقم را دارد.

وی اضافه کرد: این رشادت‌ها در کارنامه روحانیت ثبت خواهد شد و با غبار هیچ فتنه‌ای آلوده نخواهد شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر طلبه‌ای می‎‌تواند با پشتکار و تلاش، آینده درخشانی داشته باشد، تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه تبلیغ رسالت طلاب و روحانیون را سنگین‌تر کرد.

وی با اشاره به اینکه خروجی تمام تلاش‌ها و فعالیت‌ها تبلیغ است، یادآور شد: تمام شئونات روحانیت ازجمله مقام مرجعیت، تدریس، نویسندگی، پژوهش و ... باید به تبلیغ منجر شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طلبه‌ها و مبلغین باید پیامبر گونه عمل کنند، ابراز کرد: اگه نیت ما این چنین باشد، خداوند نیز شرایط را در ما محیا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طلاب در مسیری قدم گذاشته‌اند که وظیفه قطعی و حتمی آن‌ها است، بیان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند، اگر گره‌ای در کار شما ایجاد شد از خدای متعال به وسیله ما کمک بخواهید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این حدیث پاسخی به کج اندیشان است که می‌گویند شما چرا مستقیم از خداوند درخواست نمی‌کنید و از اهل بیت(ع) می‌خواهید.

وی اضافه کرد: اهل بیت(ع) در درگاه الهی آبرو و عزت دارند و ما آن‌ها را واسطه قرار می‌دهیم، ولی مقصود اصلی خداوند باری تعالی هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر انتظارات ایشان از حوزه است، اظهار کرد: آن‌چه امروز مردم از دین‌داری دارند به برکت تبلیغ حوزه‌های علمیه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از ابتدا تا امروز یک مبلغ هستند، عنوان کرد: ایشان نگاه بین المللی دارند و در عرصه تبلیغ اقدامات ویژه‌ای را دنبال می‌کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه با دوستان مومن خود باید با چهره خندان ملاقات کنید، مطرح کرد: بهترین محتواها اگر با شیوه‌های غیر زیبا بیان شوند، اثرگذار نخواهند بود، ولی حتی اگر یک محتوای کم عمق با شیوه‌ای زیبا بیان شود، اثرگذاری ویژه‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره به طرح‌های مختلفی که در حوزه فعال است، خاطرنشان کرد: قدر حوزه امروز را باید بدانیم، چراکه فضای خوبی در قالب طرح امین، بینات، هدایت و ... ایجاد شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت اهل جهاد، اجتهاد، سازندگی، هدایت‌گری، محرومیت چشیدن و شهادت است، تصریح کرد: این کارنامه درخشان روحانیت عزیز است و هرکس که گوش‌های خود را نبسته باشد، می‌شوند و می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه روحانیت پای کار و دغدغه‌مند است، یادآور شد: روحانیت زمانی که ولنگاری‌های جامعه را می‌بیند و می‌شنود، خواب را بر خود حرام می‌داند.

دبیر شورای عالی حوزه‌ علمیه با بیان اینکه از افکار و ایده‌های تمام حوزویان استقبال می‌کنیم، ابراز کرد: امروز روزی است که همه باید پای‌کار بیاییم، چراکه امروز روز تماشاچی‌ بودن و خرده گرفتن به دیگران نیست.

وی با اشاره به اینکه نباید قضاوت‌ها، انگیزه طلاب را تحت تأثیر قرار دهد، بیان کرد: شما باید زنگارها را کنار بگذارید و دل‌های خود را مصفا کنید چراکه دلی که مصفا شود، علم و تهذیب را می‌پذیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه باید انس با قرآن در میان طلاب تقویت شود، اظهار داشت: تمام فعالیت‌هایی که در مراکز آموزشی و پژوهشی دنبال می‌شود باید با پشتوانه آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) باشد.

وی با اشاره به اینکه مبلغین باید غیر از زبان فارسی حداقل به یک زبان دیگر نیز آشنا باشند، عنوان کرد: اگر تبلیغ با زبان مشترک صورت بگیرد، قطعا مخاطبین احساس مبلغ را نیز درک خواهند کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه جهان در انتظار شماست، مطرح کرد: امام زمان (عج) و امامین انقلاب جهانی می‌اندیشند و اگر مقام معظم رهبری بر تبلیغ تاکید می‌کنند به دنبال مبلغی هستند که در دنیا نقش آفرینی کند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مشاوره‌های ما باید بر مبنای احادیث و روایات باشد، خاطرنشان کرد: شما طلاب، امیدهای آینده امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، مسلمانان و بشریت هستید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه