English

آیت‌الله حسینی بوشهری:

موانع ماندگاری روستائیان رفع شود/ تلاش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارزشمند است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر لزوم سهیم‌کردن روستائیان در تعاونی‌ها و رفع مشکلات آنها برای ماندگاری روستائیان در روستاها تاکید کرد.

موانع ماندگاری روستائیان رفع شود/ تلاش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارزشمند است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام شد، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مدظله العالی در 14ام خرداد ماه امسال در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نسبت به موضوع‌ ایمان و امید تاکید کردند، اظهار کرد: ایشان مطرح کردند که اگر در رابطه با امید به دنبال جهاد تبیین هستیم الزاماتی وجود دارد که باید توجه کرد. یکی از این الزامات تبیین خدمات انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در گذشته بی‌نام و نشان بود و شاید هم کارهایی انجام شده است اما تلاشی که در طول سال‌های اخیر انجام شده ارزشمند است و صندوق بیشتر معرفی شده و خدماتش افزایش داشته است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کشاورزان، روستائیان و عشایر قشر مولد کشور هستند، گفت: من نگران آینده کار عشایر هستم چرا که فرزندان عشایر همانند گذشته نیستند که مشغول کار پدران در دامداری برای تولید گوشت کشور باشند. فرهنگ کشور رشد کرده و مدارس ویژه فرزندان عشایر برپا شده است و فرزندان به دانشگاه هم راه پیدا کردند و در نهایت بزرگسالان و پیشکسوتان باقی می‌مانند.

وی ادامه داد: اکنون این نگرانی وجود دارد که تحصیل در دانشگاه و کارهای جدید فاصله میان فرزندان عشایر و کار پیشین نیاکان آنان ایجاد کند، البته که موردی هم بوده است فردی کارشناسی ارشد داشته اما با خود عهد کرده که چند روز در هفته به کار نیاکان خود بپردازد و این موضوع هم می‌تواند به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دولت باید با ارائه تسهیلات استمرار کار عشایر را فراهم کند، مطرح کرد: جایی که کشت بصورت دیم است فقط با توکل به خدا کشت انجام می‌شود، برخی از سال‌ها در زمان مناسب بارندگی هست و گاهی هم بارندگی وجود ندارد و گاهی هم سیل می‌آید ما باید به فکر این افراد باشیم و رفاه زندگی آنان را تامین کنیم تا کار آن‌ها متوقف نشود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه اسلام همانطور که به مسائل دینی تاکید کرده نسبت به مسائل اجتماعی و رسیدگی به امور مردم نیز تاکید کرده است، گفت: ما به هر میزانی که به قشر روستائیان خدمت کنیم ماندگاری این قشر در روستاها بیشتر می‌شود، امروز یکی از مضعلات ما مهاجرت از روستاها به شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی است که برای رفع این مشکل باید به مباحث زیرساختی بپردازیم و مشکلات را ریشه‌ای حل کنیم.

وی بر لزوم سهیم‌کردن روستائیان در تعاونی‌ها و رفع مشکلات روستاها برای ماندگاری روستائیان در روستاها تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم کارهای کوچک را در روستاها دنبال کنیم روستائیان دلگرم می‌شوند و همانطور که برای پیروزی انقلاب به میدان آمدند نسبت به آینده انقلاب نیز امیدوار می‌شوند و در آینده هم پای کار خواهند بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: امیدواریم خدمات نظام به درستی تبیین و امید نسبت به انقلاب بیش از پیش شود و در انتخابات آینده نیز شاهد حضور گسترده‌تر اقشار مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی خدمات نظام یک جهاد تبیین است، عنوان کرد: دولت باید اقدامات انجام شده را گزارش دهد و رسانه‌ها هم نسبت به انعکاس این اقدامات اهتمام داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه