English

آیت الله حسینی بوشهری:

روحانیت یک مسئولیت است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره نقش مهمی دارد که در کنار تبلیغ روی منبر باید دنبال شود، گفت: روحانیت شغل نیست بلکه مسئولیت است که باید به بهترین شکل به آن عمل شود.

روحانیت یک مسئولیت است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در همایش مبلغین محرم اعزامی از سوی دفتر مرحوم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، با بیان این که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های طلاب تبلیغ است اظهار داشت: ماه محرم اوج کار تبلیغی حوزه‌های علمیه است، در رابطه با شهادت اباعبدالله(ع) در دل‌های مومنین جوششی وجود دارد که تا قیامت ادامه خواهد داشت.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در این مسیر مبلغین توفیق خدمت دارند، عنوان کرد: نقشی که روحانیون و عالمان دینی در عرصه تبلیغی خود باید ایفا کنند، توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده است.

وی با اشاره به اینکه روحانیت و عالمان دین، عنصر اصلی مولد فرهنگ در کشور هستند، خاطرنشان کرد: از طریق تبلیغ، راهنمایی و ارشاد مردم بایدهای دین به مردم بیان می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه همچنین مقابله با ناهنجاری‌ها نیز توسط مبلغین، علما، مراجع و نمایندگان آن‌ها انجام می‌شود، تصریح کرد: بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز مورد تأکید همیشگی مراجع و بزرگان بوده و هست.

وی با اشاره به اینکه عالمان دینی مرزبانان اعتقادی و فکری جامعه هستند، یادآور شد: اگر روحانیت از صحنه هدایت و راهنمایی مردم کنار بکشد چیزی از اسلام بجز اسم باقی نمی‌ماند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: امروز دشمن مشکلاتی را در حوزه عفاف و حجاب ایجاد کرده است، ولی در مقابل افرادی که پای منبرهای طلاب رشد کرده‌اند تجمعاتی در مقابل بی‌حجابی برگزار کردند که نشان از دین‌داری مردم دارد.

وی اضافه کرد: ما اعلام می‌کنیم افرادی که به دام دشمن افتاده‌اند را با آغوش باز می‌پذیریم چرا که راه سعادت در دین است نه مسیر حرکت غربی.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روحانیت همواره شجاع بوده و در مسیر عمل به تکلیف الهی از جان خود نیز می‌گذرد، ابراز کرد: باید به مردم پاسخی که متناسب با تکالیف دین است، داده شود و در این عرصه هیچ مصلحت دیگری پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه جایگاه تبلیغ بسیار مهم بوده و کار انبیا است، بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) با تمام وجود کمال جامعه اسلامی را می‌خواهند و باید مبلغین نیز در این مسیر حرکت کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره نقش مهمی دارد که در کنار تبلیغ روی منبر باید دنبال شود، اظهار داشت: روحانیت شغل نیست بلکه مسئولیت است که باید به بهترین شکل به آن عمل شود.

وی در پایان تأکید کرد: مردم باید تمام چهره حوزه و مراجع را در چهره مبلغین ببینند و مبلغین باید حرمت این سلسله بزرگ را نگه‌دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه