English

آیت‌الله حسینی بوشهری؛

برنامه بلندمدت مسابقات معارفی قرآن در قم تدوین شود

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن در قم گفت: باید نقشه راه میان‌مدت و بلندمدتی داشته باشید تا بتوانید اهداف خود را از هم اکنون مشخص کرده و برای تحقق آنها برنامه داشته باشید.

برنامه بلندمدت مسابقات معارفی قرآن در قم تدوین شود

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در جمع مدیران و مسئولان اوقاف و امور خیریه شهرستان قم، با اشاره به واگذاری بخش معارف مسابقات بین المللی قرآن کریم به قم، ابراز داشت: در بخش معارفی باید نقشه راه و افق آینده را ابتدا ترسیم کرد تا مشخص شود که خروجی این مسابقات بعد از مثلا پنج سال، چه چیزی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه شرکت کنندگان در این مسابقات، با معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنایی دارند، باید از ظرفیت آن‌ها در سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های اوقاف، مانند اعزام مبلغ، استفاده شود و به این عزیزان به عنوان یک سرمایه نگاه شود.

امام جمعه قم ادامه داد: تنها به برگزاری مسابقات و اعطای جوایز اکتفا نکنید؛ بلکه از ظرفیت این مسابقات در معرفی معارف قرآن و اهل بیت -علیهم السلام- استفاده کنید.

وی اظهار داشت: امیرالمؤمین -علیه السلام- می‌فرماید «ذَلِکَ الْقُرْآنُ، فَاسْتَنْطِقُوهُ وَ لَنْ یَنْطِق.» یعنی باید معارف قرآنی از بطن قرآن کریم استخراج شود؛ بنابراین لازم است یک گروه پژوهشی برای استخراج معارف موجود در قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، تعیین شود.

لزوم تقویت همکاری‌های اوقاف با حوزه‌های علمیه

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم همکاری اوقاف با حوزه علمیه تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: از سرمایه‌هایی که در حوزه‌های علمیه در عرصه قرآن و معارف اهل بیت -علیهم السلام- فعالیت کرده‌اند، برای پیشبرد اهداف خود به ویژه در معرفی این معارف، استفاده کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تلاش در جهت رونق بخشیدن به موقوفات و تحقق نیات واقفین را لازم برشمرد و تصریح کرد: نکته مهم، عمل به نیت واقف است و اگر فعالیت درآمدزایی انجام می‌پذیرد، صرفاً باید به منظور رونق بخشیدن به همان موقوفات و به صورت کاملا شفاف و قانونی و در عرصه‌هایی باشد که با مأموریت‌های سازمان اوقاف سنخیت دارند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان، ضمن تقدیر از خدمت رسانی اوقاف به نیازمندان و محرومان، ابراز داشت: باید ساز و کاری اندیشیده شود که تمامی نیازمندان به صورت عزتمندانه از کمک‌ها و خدمات سازمان اوقاف بهره‌مند شوند و این خدمت رسانی‌ها، تنها در افرادی که به این سازمان مراجعه می‌کنند محدود نشود.

شایان ذکر است: در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری گزارشی از فعالیت‌های سازمان اوقاف، از جمله ارائه خدمات رایگان به مستمندان در حوزه دارو و درمان و همچنین سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در حوزه دانش بنیان، کشاورزی، صنعتی و خدماتی، با هدف بالندگی وقف و رفع نیازهای جامعه، ارائه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه