English

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

تمام بوستان‌های قم ایمن هستند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با بازرسی بالادستی که از شبکه آبیاری فضای سبز صورت گرفته سازمان پارک‌ها بیش از 80 درصد تعهدات خود را در زمینه جداسازی شبکه آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز عمل کرده است.

تمام بوستان‌های قم ایمن هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ، با اشاره به وضعیت بودجه و تفریغ بودجه سازمان پارک‌ها اظهار کرد: 883 میلیارد و 300 میلیون ریال تفریغ بودجه در شورای شهر تصویب شد که متمم آن در سال 1401 با رقم 200 میلیارد ریال تصویب شد و تا پایان دوره مالی 1401 ، با وصولی قطعی 190 میلیارد و 86 میلیون ریال و با 95 درصد تحقق درآمد سند پایانی صادر شد.

وی با اشاره به بهای خدمات سازمان نیز با رقم 109 میلیارد ریال با 116 درصد تحقق درآمد ثبت شد تصریح کرد: هزینه‌های پرسنلی 96 درصد، هزینه‌های اداری با 92 درصد، هزینه‌های انتقالی با 93 درصد و نهایتاً حدود 460 میلیون ریال کسری محقق شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در ادامه عزم این سازمان برای حذف کامل آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز را مورد توجه قرارداد و افزود: با بازرسی بالادستی که از شبکه صورت گرفته سازمان بیش از 80 درصد تعهدات خود را عمل کرده و شرکت آب منطقه‌ای و آبفا به تعهدات خود در زمینه مدیریت منابع آب عمل نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق تفاهمات صورت گرفته باید به ازای جداسازی شبکه آبیاری شرب، چاه‌های آلوده و بلااستفاده در اختیار شبکه آبیاری فضای سبز قرار گیرد گفت: با وجود پیگیری‌های متعددی که داشته‌ایم تخصیص چاه به بخش فضای سبز نداشته است.

جوادیان با تأکید بر اینکه عمده توسعه فضای سبز در سال‌های اخیر در بخش جنگلی بوده است خاطرنشان کرد: در این بخش نیز عموماً از آب پساب و آب خام استفاده می‌شود که 5 کیلومتر خط انتقال پساب در حال ایجاد است و تا پایان سال بیش از 250 میلی‌متر پساب در شبکه فضای سبز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کل آبی که کمتر از 20 درصد شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب است خاطرنشان کرد: در گذشته این رقم بالای 80 درصد بوده و کاهش شدید این رقم نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری برای عدم استفاده از آب شرب در شبکه آبیاری فضای سبز است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم یادآور شد: توسعه جدید در فضای سبز مبتنی بر استفاده از پساب است و اگر آبفا و آب منطقه‌ای به تعهدات خود در زمینه تخصیص آب عمل کند، بخش زیادی از استفاده از آب شرب در شبکه فضای سبز کاهش خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه تمام فضای سبز سطح شهر قم به‌صورت مکانیزه آبیاری می‌شود تصریح کرد: وظایف شهرداری در زمینه مدیریت منابع آب به طور کامل انجام‌شده و برخی دستگاه‌ها به خاطر نگاه‌های بخشی به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

جوادیان با بیان اینکه اگر تصفیه‌خانه‌هایی که در حال ساخت داریم و خطوط انتقال تکمیل شوند، آبیاری کامل فضای سبز قم تضمین می‌شود گفت: از سال 94 تاکنون 201 کیلومتر لوله‌گذاری برای خطوط انتقال آب فضای سبز انجام‌شده است.

وی مطرح کرد: سال 94 بودجه فضای سبز 58 میلیارد تومان بوده که امسال به بیش از 700 میلیارد تومان رسیده است؛ فقط 300 میلیارد تومان از بودجه سازمان صرف نگهداری فضای سبز می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه اغلب پارک‌های شهر قم غیراستاندارد بوده‌اند گفت: 413 بوستان به‌صورت کامل استانداردسازی و ایمن‌سازی شده و هیچ بوستان ناایمن در قم نداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه